נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן הצהיר הערב (יום ד') כי אחרי המלחמה "לא תהיה חזרה לסטטוס קוו של 6 באוקטובר בין ישראל לפלסטינים", כשכוונתו ליום שלפני מתקפת הטרור של חמאס. בדברים שנשא אמר ביידן כי המשך הדרך צריך להיות פתרון של שתי מדינות.
1 צפייה בגלריה
ג'ו ביידן
ג'ו ביידן
נשיא ארה"ב ביידן. "אם אנחנו יכולים להוציא חטופים מעזה, אז אנחנו צריכים"
(צילום:Brendan SMIALOWSKI / AFP)
הכותרת
המחדל, הלחימה, וההבטחה: מאחורי הקלעים של פעילות שב"כ
20:20
בהצהרתו הערב אמר ביידן כי יש לפעול לאינטגרציה גדולה יותר של ישראל באזור: "האינסטינקט שלי אומר לי שהמתקפה שביצע חמאס נבעה מההתקדמות בשילוב של ישראל במזרח התיכון", הסביר. דבריו נאמרו על רקע ההערכות של פרשנים כי מתקפת הטרור יצאה לפועל עכשיו בשל רצונו של הציר האיראני, הכולל את חמאס וחיזבאללה, לעצור את הדהירה לנורמליזציה בין ישראל לסעודיה, שעד 7 באוקטובר נראה כי היא מתקרבת להסכם שלום. בעקבות המתקפה אכן הצטרפה סעודיה לגינויים לישראל, ודווח כי היא עוצרת את המגעים עם הממשלה בירושלים.
בדבריו הערב טען ביידן שוב כי "יש לזכור שחמאס אינו מייצג את הרוב הגדול של העם הפלסטיני" וכי הוא מתחבא מאחורי אזרחים. לקראת הכניסה הקרקעית המסתמנת של ישראל לרצועה הדגיש ביידן שוב כי עליה לנהוג על פי דיני המלחמה, ולעשות כל שביכולתה כדי להגן על חייהם של אזרחים חפים מפשע. הוא הוסיף כי "אם אנחנו יכולים להוציא חטופים מעזה, אנחנו צריכים להוציא אותם".
לצד האירועים בעזה אמר ביידן כי הוא מודאג מההתקפות של מתנחלים על פלסטינים בגדה המערבית, שלדבריו "שופכים שמן למדורה". הוא אמר כי "ההתקפות של מתנחלים קיצונים על פלסטינים שנמצאים במקומות שבהם הם צריכים להיות חייבות להיפסק".