2 צפייה בגלריה
אילוסטרציה לוחם מג"ב
אילוסטרציה לוחם מג"ב
לוחם מג"ב, ארכיון. למצולם אין קשר לנאמר בכתבה
מפקד מג"ב, ניצב אמיר כהן, החליט הערב (שלישי) על הדחה של מפקד פלגה בעקבות פעילות מעצרים מסוערבת שהתקיימה בג'נין בשבוע שעבר. מרבית פרטי הפעולה חסויים ונאסרו לפרסום, אולם ל-ynet נודע כי הצוות פעל שלא לפי הנהלים והפקודות, והמבוקש נמלט. "הוא הגביר את סיכון הלוחמים", אמרו גורמים במג"ב. עוד עלה כי מפקד הפלגה שיקר בתחקיר האירוע.
על פי החלטת מפקד מג"ב, מפקד הפלגה מועבר לשיבוץ מחדש, וגם סגנו יועבר לתפקיד אחר. "בעקבות מספר כשלים במהלך המבצע, הורה מפקד מג"ב על השהיית הפעילות המבצעית עד לביצוע תחקיר מבצעי וערכי", נמסר ממג"ב. התחקיר הוצג למפקד מג"ב ובנוסף הוצג למפקד פיקוד המרכז יהודה פוקס.
"מהצגת התחקיר למפקד מג"ב ולאחר בחינה מעמיקה של האירוע עלו כשלים בהיבט הפיקודי, הערכי והמקצועי", נמסר עוד. "המפקד בשטח לא ביצע את הנחיות הפיקוד ופעל בחוסר מקצועיות שהובילה לתקלה מבצעית. בעקבות ממצאי התחקיר, החליט מפקד מג"ב על "עוצר אימונים" של היחידה המדוברת למשך 48 שעות.
2 צפייה בגלריה
טקס סיום קורס ימ"ס
טקס סיום קורס ימ"ס
"אנחנו חיל לומד ומפיק לקחים". מפקד מג"ב, ניצב אמיר כהן
(צילום: דוברות המשטרה)
עוד נמסר ש"עלה מהתחקיר כי מפקד היחידה שהוביל את שלבי ההערכות המבצעית ופיקד על הכוחות מחפ"ק היחידה פעל כמצופה בכלל ההיבטים לרבות העברת עדכון על הכשלים בסיום הפעילות לרמה הממונה".
ניצב כהן אמר בעקבות התחקיר כי "יחידת המסתערבים של מג"ב איו"ש הינה היחידה המעוטרת ביותר במשמר הגבול, אני מביע אמון מלא ביחידה, במפקדים ובלוחמים ובטוח ביכולתה להמשיך ולהוביל להישגים מבצעיים משמעותיים בסיכול בטרור ולשמירה על ביטחונם של אזרחי מדינת ישראל. לא נאפשר ולא נתפשר ונגיב בנחישות ובאומץ פיקודי לכל כשל מקצועי, פיקודי וערכי. אנחנו חיל לומד ומפיק לקחים מכל אירוע וכך עשינו גם באירוע זה".