נאום הזעם של הירש: הממונה על נושא החטופים והנעדרים, תת-אלוף במיל' גל הירש, נזף השבוע בחריפות יוצאת דופן ב-100 שגרירים ודיפלומטים זרים. בתדרוך לשגרירים, הירש הרים את קולו ודפק בכוח על הפודיום בעודו נוזף בנציגי המדינות על כך שהקהילה הבינלאומית "לחצה על ישראל לחתום על הסכמי אוסלו ולבצע את ההתנתקות מרצועת עזה".
שגרירים שהשתתפו במפגש אמרו שהירש היה נסער מאוד, והעידו כי חשו מבוכה מטון הדיבור הנוזף שלו ומהעובדה שרוב דבריו היו הטפת מוסר ושיעור בהיסטוריה, ולא אמירות קונקרטיות בנוגע לפעולות לשחרור החטופים. שגרירים אחרים הביעו צער שהירש התמקד בעבר ובחר "לבוא חשבון" עם מדינותיהם, שעכשיו עומדות לצד ישראל בשעתה הקשה ומעוניינות לעזור. בתחילת המפגש הוקרנו לשגרירים שני סרטונים שבהם תועדו מעשי הטבח של חמאס בעוטף, שאליהם הגיבו בהלם ניכר, עצמו עיניים, חלק בכו.
הירש תקף כי "במשך שנים היינו צריכים להילחם בשביל העצמאות שלנו בזמן שאתם, הממשלות שלכם, מתחתם עלינו ביקורת. אמרת שאנחנו יותר מידי פרנואידים, אגרסיביים ואימפולסיביים כאשר אנו נלחמים נגד קבוצת הפושעים האלה, הרוצחים, החוטפים. נאצים, דאעש בשם חדש, חמאס".
1 צפייה בגלריה
גל הירש
גל הירש
גל הירש
(צילום: מוטי קמחי)
הוא ציין ש"רצינו מאוד במשך השנים לחתום הסכמי שלום, ואני שמחתי מאוד להיות חלק מהסכמי שלום עם הפלסטינים בגלל שאני לובש מדים מאז גיל 18. נלחמתי ואיבדתי כל כך חברים לנשק, ראיתי את אימת המלחמה, אך תנו לי להזכיר לכם, כי לצערנו לפעמים הזכרון קצר: ישראל הסכימה לחתום על הסכם שלום עם הפלסטינים, אחרי שנים של טרור. אני אישית לא הייתי בטוח, אבל חשבתי שאנו חייבים לנסות, גם אחרי שראיתי פלסטינים מכל העולם מגיעים חמושים לעזה ויריחו, ואז לשבע ערים ביהודה ושומרון".
הירש המשיך לנזוף בשגרירים: "אחרי כמה שנים הרשות הפלסטינית הכריזה מלחמה נגדנו. האינתיפאדה השנייה – רציחות בפיגועי התאבדות בלב ישראל - ונאלצנו לצאת למבצע חומת מגן. אוטובוסים, קניונים וחנויות הפכו לזירת קרב. היינו צריכים להגן על עצמנו, בעוד שהממשלות שלכם מתחו עלינו ביקורת. ואז אמרנו ננסה שוב, והתנתקנו מעזה. הממשלות שלכם לחצו לתת לעזתים עוד ועוד למרות ששיגרו רקטות, ושוב ושוב שלחו מחבלים מתאבדים וצלפים, וירו טילי נ"ט נגד אוטובוסים צהובים. ואז הגיעו האיראנים, כוח קודס, כחלק מהתכנית להקיף את ישראל עם צבאות טרור – ואתם אמרתם לנו להירגע ושהכל יהיה בסדר".
הירש המשיך וסיפר על ההפיכה בעזה שבה השתלט חמאס על הרצועה. "עשינו כמיטב יכולתנו לשמור על עמדתנו כמדינה שהיא חלק ממשפחת העמים, להיות מדינה יהודית דמוקרטית עם ערכים ומוסר, וניסינו ליצור סוג של יחסים נורמליים בינינו לבין עזה. 20 אלף עובדים מעזה עבדו בישראל, בעוד ששיגרו מהרצועה רקטות לעבר ביתנו. הורגים אותנו ואנו מספקים להם חשמל ומים - זה נשמע לכם הגיוני? זה חלק מהלחץ שלכם כלפי מדינת ישראל במשך שנים רבות".
בשלב הזה דפק הירש על הפודיום והטיח בשגרירים: "הגיע הזמן להתעורר! זאת קריאת השכמה עבורכם. אנחנו לגמרי התעוררנו, תהיה תגובה שלא תיאמן, תאמינו לי. רק התחלנו את המלחמה, אבל זאת קריאה לפעולה. אני יודע שאתם שגרירים ונציגים ואתם לא מובילים את המדינות שלכם, אבל התפקיד שלכם הוא להרים טלפון מיידית למנהיג שלכם". במקביל, הירש הוסיף כי "אני רוצה לומר לכם שאני מעריך את כל המדינות שעמדו לצד ישראל, מגנות את הטרור ועוזרות לנו".
הירש התייחס לזוועות הטבח שביצע חמאס בעוטף עזה, והמשיך לנזוף בשגרירים: "לא ראיתי ברוטאליות כזו. חשבתי שכוחות הגסטפו עזבו את העולם אחרי הנצחון במלחמת העולם השניה. תדווחו למנהיגים שלכם על מה שראיתם כאן ותודיעו להם הם צריכים לקבל החלטה: היכן אתם עומדים ומה אתם הולכים לעשות. אני מבין שהמדינות שלא עמדו לצד ישראל עד עכשיו, לא גינו ולא פועלות מיידית לעזור לנו, בוודאי לקחו זמן כדי לעכל את הזוועות. אני יכול לסלוח אבל לעולם לא נשכח את האומות שלא עמדו לצידנו אחרי הזוועות האלה, שהן סוג של שואה שנייה. עינו את המשפחה שלי, האחים והאחיות שלי, וכל כך הרבה מהם נלקחו לעזה".
עוד אמר הירש על הזוועות שביצע חמאס, בהן רצח וחטיפת תינוקות: "תחשבו על מה שראיתם כשאתם אוכלים ארוחת צהריים, כשתחבקו ותנשקו את ילדיכם בלילה לפני השינה". הירש הרים את קולו כאמר לשגרירים שלא לקרוא לעצירת צה"ל: "מכונת המלחמה של ישראל שבנינו במשך שנים יודעת מה לעשות. עשינו הכל כדי להירגע, אבל המכונה הזו בתנועה, אל תבקשו מאיתנו לעצור".
על פעולת צה"ל אמר הירש: "מכונת המלחמה הישראלית תגן על ישראל. צה"ל לא כאן להיות אגרסיבי או התקפי. אנו כוחות הגנה, אבל נצטרך להתקיף ולסדר מחדש את האיזור מסביב, ונעשה את זה. אני מאמין שתתמכו בנו. במשך שנים אנחנו המבצר שלכם מול הטרור, ובכל פעם שתבקרו אותנו, תנסו לחסום אותנו ולהפעיל לחץ – והטרור יחדור למבצר שלנו – אתם תמצאו אותם ברחובות ובשכונות המגורים שלכם. הם יקחו את הילדים שלכם מהמיטה וישחטו אותם, או יחטפו אותם עבור כופר. אם אתם רוצים דוגמאות אני יכול לתת לכם מבאלי, בטקלאן, מדריד, לונדון, מנהטן, הפנטגון. אני יכול לתת לכם הרבה דוגמאות כי אני נאבק בטרור שנים רבות, אך מעולם לא היתה התקפת טרור כזאת. במונחי 11 בספטמבר זה כאילו איבדנו 55 אלף אזרחים. נסו לדמיין את זה".
הירש הזכיר את טבח י"א הספורטאים באולימפיאדת מינכן, ואמר שכשם שאז ישראל סיימה את העבודה וחיסלה את כל האחרים כך יקרה גם הפעם. "לא יהיה מקום בטוח למנהיגי חמאס. היכן שלא יהיו, לעולם לא יהיה מקום בטוח לאדם שעובד עבור חמאס, מסייע לחמאס, חלק מחמאס, וכנ"ל לג'יהאד האיסלאמי וכל הפסיכופטים שרוצחים נשים, ילדים, משפחות וחיילים בדרכים שראיתם. תזכרו את מינכן – תזכרו את הנגב של ישראל בשבת האחרונה ותזכרו שביקשתי מכם לנקוט פעולה".
הירש התייחס לנושא החטופים רק לקראת סוף דבריו: "יש לנו משימה להביא בחזרה את בני הערובה, וכל אחד מכם יכול לפעול. קודם כל, לגנות. שנית, תפעילו לחץ לא רק על חמאס, אלא מדינות שתומכות בחמאס ונותנות לחבריו מקלט. תדרשו שיזרקו אותם מיד. אנו צריכים את עזרתכם בדרכים רבות כדי למצוא דרך להביא את השבויים בחזרה הביתה. אל תבקשו מאיתנו סיוע הומניטרי אם לא ינהגו בצורה הדדית מיידית כלפינו. הזמן קצר כי אנו הולכים לצעוד, ואני מתכוון לכך. אני מבקש מכם שתעזרו לנו להשיב את אזרחינו הביתה".
לסיום קרא הירש לשגרירים לצאת מהפגישה איתו עם רשימה לפעולה: להתקשר למנהיגי המדינות שלהם ולבקש כי יצטרפו לכוח המשימה נגד הטרור, לתמוך בישראל, ולגנות את החמאס והג'יהאד האיסלאמי. "עד עכשיו יש מדינות שמאפשרות למנהיגי חמאס לחיות בשטחן, מדינות שהן חברות באו"ם. חשבתי שגם אותן אומות עשו טעות, הן יכלאו אותם מיד או יזרקו אותם מהגבולות שלהם. הן לא עשו את זה. חשבתי שאשמע את כל הממשלות והמנהיגים שלכם עומדים חזק לצד ישראל, כפי שביידן אמר ובני ברית אחרים עשו – זאת רשימת הפעולות שלכם".