צה"ל פרסם נתונים על פעילות חיל האוויר לאורך המלחמה, ומסר כי כלי הטיס שלו תקפו בכלל הזירות יותר מ-31,000 מטרות - רובן, כ-29,000, ברצועת עזה. "במהלך המלחמה חיל האוויר פעל בהיקפים חסרי תקדים במספר זירות במקביל", נמסר.
במצטבר, כך נמסר, החיל טס מעל 186,000 שעות טיסה. כ-1,100 מהמטרות הותקפו בזירה הצפונית. בנוסף, כך נמסר, כ-26,000 תקיפות באמצעות מטוסי קרב, כ-3,800 באמצעות מסוקי קרב וכ-3,800 תקיפות בוצעו עם כטב"מים. כ-7,000 היו תקיפות "הבזק" – תקיפות מיידיות בדרישת הכוחות הקרקעיים.

2 צפייה בגלריה
מסוק קרב מעל זה
מסוק קרב מעל זה
(צילום: JACK GUEZ / AFP)
בנוגע לעזה, בצבא מציינים כי תקיפת הקרב הקרובה ביותר לכוחות צה"ל, בוצעה במרחק של כ-80 מטר בלבד מהכוחות. התקיפה בוצעה ב- 18 בנובמבר, בהיתקלות של חטיבה 401 עם מחבלים שירו טיל נ"ט לעבר הלוחמים. חיל האוויר ביצע גם שלל תקיפות אוויריות ביו"ש בזמן המלחמה, ולפי הנתונים החדשים מספרן עומד על יותר מ-30.
מערך ההגנה האווירית ביצע אלפי יירוטים במלחמה, רובם על ידי מערכת כיפת ברזל. עשרות יירוטים בוצעו בעזרת מערכת "קלע דוד", בעיקר ביממה הראשונה למלחמה. בוצעו גם כ-15 יירוטים עם טילי קרקע-אוויר ושישה יירוטים באמצעות מערכת "חץ". מערכת "חץ 3" ביצעה יירוט מבצעי ראשון במהלך המלחמה.
בעקבות פעילות המערכות, הוחלט על סגירת סוללות מערכת פטריוט והסבתן להפעלת מערכת כיפת ברזל לאור תהליכי התייעלות מבצעית בחיל האוויר, הוחלט כי מספר סוללות של מערכת הפטריוט עתידות לצאת משימוש ואנשיה יעברו הסבה להפעלת מערכת הנשק כיפת ברזל. התהליך נועד לטובת הקמת סוללות כיפת ברזל נוספות. הלוחמים והלוחמות עתידים לעבור הסבה מבצעית של מספר שבועות ותוך מספר שבועות תיפתח סוללת כיפת ברזל מבצעית נוספת ראשונה.

2 צפייה בגלריה
מסוק קרב מדגם בלאק הוק של צה"ל
מסוק קרב מדגם בלאק הוק של צה"ל
מסוק קרב מדגם בלאק הוק של צה"ל
(צילום: EPA / ABIR SULTAN)
עוד נודע כי במהלך המלחמה, בחודש ינואר, הוקמה מחלקת איראן במטה המבצעי של חיל האוויר. תפקיד המחלקה הוגדר ככזה ש"תוביל תהליכי מוכנות במטה המבצעי לטובת משימה במעגל זה".
בנוסף, חשף חיל האוויר תיעוד חדש ממבצע החילוץ ברפיח. בין היתר נחשפו ממצלמות מסוק הינשוף בלק הוק שחילץ את שני החטופים לואיס הר ופרננדו מרמן ממנחת אוגדה 98 בחאן יונס, 20 דקות לאחר שחולצו על ידי הימ"מ ברפיח הסמוכה לפני כשבוע.
בחיל האוויר תקפו כ-50 מטרות סמוכות לזירת הפעולה כסיוע לכוחות ובידוד המרחב. חלק מהתקיפות בזיק נפלו עשרות מטרים מהחיילים כדי לסייע להם להימלט בביטחה. אחת מתקיפת טיל המכחול הייתה על גג בית צמוד לדירת השבי.