"בינואר עברתי ניתוח בטן גדול בלונדון ובאותה עת חשבו שזה לא סרטני. בדיקות לאחר הניתוח גילו שזה סרטן ואני נמצאת כרגע בשלבים הראשונים של טיפול כימותרפי מניעתי", כך בישרה קייט מידלטון לציבור הרחב ביום שישי האחרון.
חודשיים עברו מאז הודיע ארמון קנזינגטון כי מידלטון עברה ניתוח בבטן. חודשיים שבהם הרשת געשה סביב מצבה הבריאותי של הנסיכה: עקיצות, ממים ושמועות אכזריות הפכו לכותרות באתרי החדשות בעולם, ובארמון המשיכו לנסות לתעתע בציבור ופרסמו תמונה של הנסיכה יחד עם שלושת ילדיה לכבוד יום האם. אלא שברשת העלו ספקות בנוגע לאמינות התמונה, ובארמון נאלצו להודות שהיא עברה לא מעט עריכה - כאשר מידלטון עצמה פרסמה הודעה שהיא השתעשעה מעט עם פלאי העריכה.
לאחר חשיפת הסרטן בשישי הרשת שינתה פניה, ותוך דקות ספורות הוצפה בציוצים ופוסטים מאשימים כלפי הארמון ויורש העצר - שהעבירו את האשמה בכל הנוגע לאסונות הפוטושופ לנסיכה, כאשר כעת ידוע שבאותם ימים היא כבר החלה סדרת טיפולי כימותרפיה.

1 צפייה בגלריה
הכתרת המלך צ'רלס
הכתרת המלך צ'רלס
קייט מידלטון
(צילום: AFP)
הסרטון שפרסמה מידלטון נועד להרגיע את תאוריות הקונספירציה סביב מצבה, אך הוא הצליח - שוב - להציג את משפחת המלוכה כקרה, חסרת אמפתיה ואולי אפילו קצת אכזרית: מידלטון החולה, שעוברת טיפולי כימותרפיה, יושבת לבדה על ספסל בגינה, מספרת בקול רועד ופנים חיוורות על מחלתה, ועוד נדרשת לחפות על הארמון ולהסביר את המסתוריות סביב מצבה. "וויליאם ואני עשינו כל שביכולתנו כדי לנהל זאת באופן פרטי למען המשפחה שלנו, לקח לנו זמן להסביר הכול לג'ורג', שרלוט ולואי באופן שיתאים להם ועדיין להרגיע אותם שאהיה בסדר".
יחסי הציבור של הארמון עשו עבודה איומה – וזה בלשון המעטה. במקום להרגיע את השמועות הם העצימו אותן שוב ושוב – בין אם זה בתמונת יום האם הערוכה, היציאה המסתורית של מידלטון מהארמון וההצהרה של הארמון שלפיה "מצבה הבריאותי משתפר" – שפורסמה בין היתר ב-27 בפברואר, היום שבו הנסיך וויליאם ביטל ברגע האחרון את השתתפותו בטקס האזכרה של מלך יוון, ובדיעבד אנו יודעים שזה היום שבו גילתה מידלטון על המחלה.
במקום לשמור על שתיקה, הארמון היה צריך להיות שקוף לגבי מצבה הבריאותי של מידלטון. המחסור במידע יצר גל שמועות, ואילו הארמון היה מספק עדכונים קצת יותר ספציפיים מ"מחלימה היטב" - הכול היה נראה אחרת
במקום לשמור על שתיקה, הארמון היה צריך להיות שקוף לגבי מצבה הבריאותי של מידלטון. המחסור במידע יצר גל שמועות, ואילו הארמון היה מספק עדכונים קצת יותר ספציפיים מ"מחלימה היטב" - הכול היה נראה אחרת. בכל זאת, על האבחון של המלך צ'רלס גילינו תוך כמה שעות מהרגע שהמלך עצמו נחשף לתוצאות הבדיקה - אז במה זה שונה מאבחון הסרטן של הנסיכה? ואולי זה בכלל רומז על כך שמצבה של הנסיכה חמור מזה של המלך?
ועוד מילה על הנסיך וויליאם, שעד לרגע זה היה הבחירה המועדפת על הבריטים - שעדיין לא סלחו לאביו, המלך צ'רלס, על היחס שנתן לרעייתו לשעבר דיאנה. מידלטון היא הנסיכה האהובה על העם, בדיוק כמו חמותה המנוחה דיאנה – היא נגישה, נעימה, חייכנית, ולמעשה נכנסה לנעליה המלכותיות של דיאנה בהתאמה נהדרת. באשר לוויליאם, נראה כי הוא דווקא בחר ללכת בדרכו של אביו.