ישראל מנסה לדחוק בנשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי לקלוט פליטים מרצועת עזה - והעלתה הצעה חדשה: הבנק העולמי ימחק חוב כספי גדול של מצרים, בתמורה לצעד כזה מצידם.
2 צפייה בגלריה
נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי בפגישה בקהיר עם נשיא צרפת עמנואל מקרון
נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי בפגישה בקהיר עם נשיא צרפת עמנואל מקרון
הנשיא א-סיסי. מסרב, והציע לקלוט פליטים בנגב
(צילום: Christophe Ena / POOL / AFP)
באחרונה פנתה ישראל גם למנהיגים בינלאומיים וביקשה שינסו לשכנע את נשיא מצרים א-סיסי לקלוט פליטים בסיני. א-סיסי מתנגד לכך, ואף אמר שמצידו - שישראל תקלוט אותם בנגב. ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקש מהמנהיגים לשכנע את המצרים, מאחר שזה הפתרון הטוב ביותר. רעיון נוסף שנבחן הוא פינוי פצועים פלסטינים באוניות - והקמת בית חולים שדה במצרים.
מצרים מצידה חוששת שרבבות פליטים ינסו לחצות את מעבר רפיח ויפרצו פנימה. היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב ג'ייק סאליבן אמר אתמול כי חמאס בין השאר מונע את יציאתם של כ-600 בעלי אזרחות אמריקנית שנמצאים בעזה. "חמאס מונע את יציאתם ומציב שורת דרישות", אמר.
הכותרת
יושב על הגדר: הדילמה של נסראללה
23:20
2 צפייה בגלריה
מעבר גבול רפיח בין רצועת עזה ל מצרים
מעבר גבול רפיח בין רצועת עזה ל מצרים
מעבר רפיח. החשש המצרי - שרבבות פליטים ינסו לחצות ולפרוץ לכיוון סיני
(צילום: REUTERS/Ibraheem Abu Mustafa/File Photo)
א-סיסי הצהיר לפני שבועיים שהעם המצרי יתנגד בתוקף להגעתם של פליטים פלסטינים מרצועת עזה לחצי האי סיני. הוא הזהיר שמהלך שכזה יהפוך את סיני למוקד שממנו יצאו מתקפות נגד ישראל - ומצרים תהפוך לבסיס של פעולות טרור. במסיבת עיתונאים בקהיר לצד קנצלר גרמניה, אולף שולץ, אמר א-סיסי שרצועת עזה נמצאת למעשה תחת שליטה ישראלית – והציע שהפלסטינים יפונו לנגב "עד שיטפלו בקיצוניים" של חמאס.
ברצועת עזה חיים כ-2.4 מיליון פלסטינים. בתחילת המלחמה רבים מהם נהרו לכיוון מעבר רפיח, שנסגר. מצרים מתנגדת שהם יגיעו לשטחה ויגרמו למשבר פליטים. "מה שקורה עכשיו בעזה הוא ניסיון לכפות על אזרחים לתפוס מחסה ולהגר למצרים – ואנחנו לא נקבל את זה", הדגיש א-סיסי.
הוא הוסיף: "מצרים מתנגדת לכל ניסיון לפתור את הסוגייה הפלסטינית בדרכים צבאיות או באמצעות עקירה כפויה של פלסטינים מאדמתם – מה שיהיה על חשבון מדינות האזור". סיסי אמר כי אם אזרחיו ייקראו לעשות זאת, מיליונים מהם יצאו לרחובות ויפגינו נגד מעבר של עזתים לסיני.