ראשי רשויות ברחבי הארץ, מכל קצוות הקשת הפוליטית, קוראים להידברות בנושא המהפכה במערכת המשפט, שאותה מובילים שר המשפטים יריב לוין וראש הממשלה בנימין נתניהו. ראש המועצה המקומית אפרת, עודד רביבי, הצהיר בריאיון לאולפן ynet כי הוא תומך ברפורמה, אך עם זאת - קרא לשיח מול הצד השני: "יותר מ-70 רשויות הצטרפו לקבוצה שמעוניינת לראות את המחלוקות בעם, ולבדוק יחד כיצד ניתן לשמור על מה שנבנה פה במשך שנים".
רביבי הוסיף כי "השטח גועש ומבעבע, צריך לגרום להידברות כדי להתקדם. אני תומך ברפורמה, אבל אנחנו נאבד את המטרה ונאבד חלקים נרחבים מהעם". לדבריו, "אנשים בשטח חשים שקולם לא נשמע, למרות שמתקיימות ישיבות ממשלה. זה מחייב את מקבלי ההחלטות לוודא שהצדק נעשה ומורגש".
"אם החקיקה תעבור והציבור ברחובות לא יקבל אותה לא יהיה לה שום ערך. צריך לרתום את העם, בסוף אנחנו אומה קטנה וצריכים להיעזר אחד בשני", אמר רביבי. הוא הוסיף: "אנחנו צריכים גם את ארצות הברית שכרגע לא מבינים אותנו, כנראה שאין מספיק הסברה. זה מסוג הכשלים שישימו את הרפורמה בסכנה. בסוף אם אנחנו רוצים לקדם תהליכים הם צריכים להתבסס על הסכמה רחבה. זה מה שעושה כל אחד מראשי הערים בתחומו וזה מה שאני רוצה לעזור לרה"מ לשר המשפטים ולנשיא לעשות".
3 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו ויריב לוין
בנימין נתניהו ויריב לוין
ראשי הרשויות קוראים לנתניהו ולוין לפעול להידברות
(צילום: שלו שלום)
3 צפייה בגלריה
בני ביטון
בני ביטון
"חייבים לדון ברפורמה. לא יודע מה קורה במדינה, אנשים צריכים להוריד טיפה פרופיל". בני ביטון
(צילום:מוטי קמחי)
סגן יו"ר השלטון המקומי וראש עיריית דימונה, איש הליכוד בני ביטון, אמר לאולפן ynet כי הוא "מסכים עם הרפורמה, אבל לא מסכים שלא ידברו עליה לפני. אנשים טובים מודאגים ויש משבר, צריך לעשות מה שאפשר ולשמוע את הצד השני". ביטון הוסיף כי "מנכ"לים מחברות הייטק הגיעו אליי וביקשו שאדבר עם נתניהו, הייתה היענות מהלשכה שלו". ביטון טען כי האופוזיציה אשמה בהיעדר הידברות: "ראש הממשלה ישב לדבר עם מיטב אנשי ההייטק ומנכ"לי בנקים, אבל האופוזיציה לא רוצה לדבר איתו".
"אם לנו יהיה משבר ברשויות נדע לדבר ולפתור אותו, אני לא יודע מה קרה למדינה. אני מבקש מכולם משני הצדדים להוריד טיפה את הפרופיל", אמר ביטון. הוא הוסיף כי "השלטון המקומי מנהל את המדינה. היינו בקורונה ובמבצעים צבאיים, אנחנו חוד החנית של המדינה. ברגע שהתארגנו ביחד נשב עם נתניהו ולוין ואני מאמין שתהיה אוזן קשבת. כמו שאמר נשיא המדינה יצחק הרצוג, בוא נעשה פסק זמן ונדבר ללא תנאים".
3 צפייה בגלריה
 משה פדלון
 משה פדלון
"לא רחוק היום שמישהו ייפגע ואסור שזה יקרה בשום פנים ואופן". משה פדלון
(צילום: יובל חן)
ראש עיריית הרצליה, משה פדלון, קשוב לרחשי הציבור ועוקב בדאגה בנוגע למה שמתרחש במדינה, ואמר לאולפן ynet כי "צריך לדאוג להידברות בהקדם המיידי". פדלון תהה אם נגמרו הסוגיות המורכבות לטיפול ופנה לממשלה בשאלה: "אין עוד בעיות? אין תעודות זהות ודרכונים, אין חדרי אשפוז, מערכת התחבורה קורסת, חסרים אלפי כיתות לימוד, אלימות מילולית ופיזית, ובזה מתעסקים? ישנם נושאים מאוד מאוד קשים ומורכבים בשטח והאזרח נפגע בגלל זה".
"צריך לכנס את כל הגורמים הנוגעים: משפטנים, כלכלנים, אנשי ציבור, לשבת ולדבר עד שייצא עשן לבן", אמר פדלון. "אני חושש לאלימות פיזית בקרוב מאוד. לא רחוק היום שמישהו ייפגע ואסור שזה יקרה בשום פנים ואופן. ערבות הדדית בין כולם, עכשיו ומיד".