גורמים ישראליים שמעורים בפרטים מסרו הבוקר (ראשון) כי הרשימה שחמאס העביר לישראל במהלך הלילה כוללת 13 חטופים, מתוכם 9 ילדים. לפי הגורמים, הפעם ארגון הטרור לא הפריד בין בני משפחה כפי שעשה בפעימת השחרור השנייה. רוב המשוחררים מגיעים מאותו יישוב ויש ציפייה שברשימה הנוכחית יהיו גם אזרחים אמריקנים.
2 צפייה בגלריה
רכב של הצלב האדום מגיע למעבר רפיח
רכב של הצלב האדום מגיע למעבר רפיח
העברת החטופים ברכבי הצלב האדום במעבר רפיח
(צילום: AP Photo/Fatima Shbair)
2 צפייה בגלריה
עובדים זרים תאילנדים בתל אביב אחרי שחרור משבי חמאס עזה
עובדים זרים תאילנדים בתל אביב אחרי שחרור משבי חמאס עזה
חלק מאזרחי תאילנד ששוחררו, במדינתם הודיעו: לא כולם נכללו ברשימות החטופים
(צילום: EPA/THAI MINISTRY OF FOREIGN AFFAIRS / HANDOUT )
הכותרת
איך מטפלים בחטופים ששוחררו?
29:04
ביומיים האחרונים, מאז יצאה לדרך עסקת החטופים, שוחררו 26 אזרחים, בהם 12 ילדים, ו-15 אזרחים זרים מתאילנד והפיליפינים. לפני תחילת העסקה דווח בישראל כי 236 בני אדם מוחזקים בשבי חמאס ברצועת עזה. לכן, לאחר שחרור שתי הפעימות הראשונות אמור היה המספר לעמוד על 195 חטופים שעדיין בשבי.
עם זאת, ממשלת תאילנד הודיעה כי חמישה מאזרחיה ששוחררו כלל לא היו ברשימות עליהן דיווחה ישראל. הסיבה לכך היא מכיוון שאותם חמישה היו שוהים בלתי חוקיים בישראל, ולכן הם לא נכללו כלל ברשימות שניהלה המדינה, כיוון שלא ידעה על נוכחותם בארץ במהלך מתקפת חמאס ב-7 באוקטובר. בעקבות הודעת ממשלת תאילנד והבדיקה שנעשתה בישראל, גורמים מדיניים טוענים כעת כי על-פי ההערכות עדיין מוחזקים ברצועה יותר מ-200 חטופים.
שחרור האזרחים הזרים לא התבצע כחלק מהעסקה בין ישראל לחמאס, ומי שמנסה לקחת קרדיט על שחרורם של התאילנדים היא איראן. השגרירות האיראנית בתאילנד טענה כי איראן סיפקה לחמאס רשימת שמות של החטופים התאילנדים כדי להקל את הליך שחרורם. על פי גורמים מצריים, חמאס מתכוון לשחרר אזרחים תאילנדים נוספים במהלך ההפוגה הנוכחית בקרבות - כשסך הכול הוא צפוי לשחרר כ-23 תאילנדים.