3 צפייה בגלריה
קארין לזר
קארין לזר
האם קארין לזר ובתה נועה ז"ל
(צילום: יאיר שגיא)
משפחתה של סמלת נועה לזר ז"ל, שנהרגה בפיגוע הירי במחסום שועפט לפני 11 יום, אמרה הערב (רביעי) אחרי חיסולו של המחבל עודאי תמימי בפיגוע במעלה אדומים כי היא חשה שהמעגל נסגר והצדק נעשה בצורה מהירה. "המשפחה מודה לכוחות הביטחון על המאמץ הרב ועל שפעלו ללא לאות למצות את הדין עם הרוצח השפל והמתועב", מסרה המשפחה. "עם חיסולו, נסגר המעגל והצדק נעשה בצורה מהירה".
המשפחה קיבלה את הבשורה על חיסול המחבל בביתה, בעיצומם של ימי השבעה שהחלו במוצאי שמחת תורה, ומסרה כי היא מודה גם לעם ישראל על התמיכה בה ברגעים הקשים.
הערב, דקות לאחר חיסול המחבל, הגיע לבית המשפחה ראש אגף כוח האדם בצה"ל, אלוף יניב עשור. "אין מילים היכולות לנחם את המשפחה ברגע הקשה מכל של נפילת בתם האהובה. נועה ז"ל היא דוגמה ומופת לרוח ההתנדבות ומסירות הנפש של לוחמים ולוחמות הנושאים את משימת ההגנה על המדינה ותושביה, ומהווים את חומת המגן שלנו", אמר. "לא ננוח ולא נשקוט עד שנלכוד ונסכל כל מחבל שלא סוכל בעודו מבצע פיגוע נגד אזרחי ישראל וכוחות הביטחון".
3 צפייה בגלריה
 ראש אכ"א עם משפחת לזר
 ראש אכ"א עם משפחת לזר
ראש אכ"א עם משפחתה של סמלת נועה לזר

קארין לזר, אמה של הלוחמת, אמרה לאחר נפילת בתה: "היא עשתה את התפקיד שלה בצורה הכי טובה שיש, מאוד אהבה את זה. היא לא חששה ולא פחדה לרגע. זאת אומרת, היא הרגישה מאוד מוגנת ולא היה בה פחד. לאחרונה המצב הסלים וקצת חששתי. היא אמרה לי 'אל תדאגי, אני מוגנת'. אני לא ישנתי בלילות, אבל היא לא חששה".
האם השכולה סיפרה אז עוד כי בתה מאוד אהבה את תפקידה במשטרה הצבאית: "הוא מאוד קשה, אבל היו לה הרבה תפיסות במעברים וזה נתן לה המון כוח, זה מאוד דרבן אותה. היא הייתה אמורה לקבל קורס מדא"גיות, דבר שהיא מאוד רצתה. הייתה אמורה לקבל את זה בנובמבר. חשוב לי שאנשים פשוט ידעו מי זאת נועה, ושהיא מאוד אהבה את מה שעשתה, היא עשתה את התפקיד במסירות עד הדקה האחרונה".
3 צפייה בגלריה
קברה של סמלת נועה לזר ז''ל
קברה של סמלת נועה לזר ז''ל
קברה של סמלת נועה לזר ז''ל
(צילום: יאיר שגיא)
על המפגש האחרון עם נועה סיפרה האם קארין: "למזלי ביום כיפור היא הייתה אצלי, היינו צמודות. היא הכינה ארוחה ועוגה טעימה. טיילנו בחוץ, היינו כל הזמן ביחד, כל כיפור. זו הפעם האחרונה שראיתי אותה. דיברנו על הכול. היינו חברות ממש טובות. היינו מדברות כמעט כל יום, בעיקר בסיום המשמרת".
על הרגע שבו גילתה כי אירע פיגוע במחסום שועפט אמרה האם: "שלחתי לה הודעה בסוף המשמרת, מבלי לדעת שהיה פיגוע, ואז נודע לי שהיה פיגוע. ידעתי שזאת היא. היא לא ענתה, והיא תמיד עונה. עכשיו הכול בתחקיר".
סמלת לזר, בת 18 במותה, הובאה למנוחות בבית העלמין הצבאי בכפר יונה. סגן-אלוף חגי סין איציק, מפקד גדוד ארז של המשטרה הצבאית שבו שירתה הלוחמת, ספד לה: "היו לך שמחת חיים וצחוק מתגלגל. אופייך המיוחד השפיע על כולם. לנצח תהיי אחת מאיתנו". לזר הותירה אחריה הורים ואחות.