אילנה ראדה, אמה של תאיר ראדה שנרצחה בקצרין ב-2006, התייחסה הבוקר (שלישי) בריאיון לאולפן ynet לסתירות בעדותו של הנאשם ברצח רומן זדורוב, במהלך דיוני המשפט החוזר שמתנהל נגדו. "אני עדיין לא יודעת בוודאות אם זדורוב רצח או לא רצח", אמרה ראדה, שהוסיפה: "אני מקווה שבתום המשפט החוזר האמת תגיע".
"אני לא רוצה לחרוץ גורלות, אמרתי את זה כבר מההתחלה בישיבה שהייתה לי עם צוות הפרקליטים", אמרה ראדה. "מטעם פרקליט המדינה באה נציגה, ישבנו ואמרתי לה שחובת ההוכחה עליכם. גם אם בסופו של תהליך זדורוב יהיה אשם - אני אדע את זה בוודאות. כרגע, גם עם כל ההתפתלות שלו בעדויות בית המשפט, עדיין אין ראיה פורנזית שאליה אני מחכה. זה עוד לפנינו".
4 צפייה בגלריה
רומן זדורוב בעדות בבית המשפט
רומן זדורוב בעדות בבית המשפט
הציג גרסאות שונות מבעבר במהלך עדותו. רומן זדורוב
(צילום: שרון צור )
- היו רגעים שבהם אמרת שאת יודעת שהוא לא הרוצח, את כבר לא בטוחה? "לא, אני אמרתי ואומרת תמיד - אני עדיין לא יודעת בוודאות האם זדורוב רצח או לא רצח. כן, במהלך 15 השנים האחרונות היו בתהליך רגעים שבהם נחשפתי לחומרים בדיונים שהייתי בהם, והרבה פעמים יצא שנפלתי לנישה ואמרתי 'זדורוב הוא זה שרצח'. אני כנפגעת עבירה לא יודעת את כל החומר. אני ניזונה מכך רק כשאני מגיעה לבית המשפט ושומעת את הדברים.
"ברגע שהגעתי למשפט הזה, החוזר, נחשפתי גם לדברים חדשים מאוד אחרי 15 שנה. ככה שכל הזמן השארתי את האחוז האחד הזה שבו אני לא מאמינה שזדורוב הוא הרוצח. גם בהרצאות שלי אני מספרת על זה - על הגילויים, על המהלך המשפטי, על ראיות שהועלמו מהתיק ועל שקרים שנעשו בתיק הזה. כמובן שאני אומרת שאני לא יודעת בוודאות אם זדורוב רצח או לא רצח".
4 צפייה בגלריה
אילנה ראדה בבית המשפט
אילנה ראדה בבית המשפט
"אני עדיין לא יודעת אם זדורוב רצח או לא רצח". אילנה ראדה
(צילום: שרון צור )
- השופט במשפט השמיע דברי ביקורת על התביעה, שלא חותרת לחקר האמת. "התקווה שלי כל השנים הייתה שתהיה חקירה חוזרת, וזה מה שקורה במשפט הזה - זו חקירה חוזרת לכל דבר. צוות השופטים חד משמעית חותר אל האמת והצדק. מה שהיא לא תהיה, אני בסופו של דבר אקבל אותה. אם זדורוב אשם אני אקבל את זה, שיירקב בכלא. אני אצא ואודיע על כך שאני מסכימה בסוף התהליך הזה, אבל 15 שנה אחרי הרצח, היום בודקים כדי להוסיף ראיות לתוך התיק. הולכים לבדוק את ה-DNA על תיק העבודות שלו ועל הסכינים שלו. במשך 15 שנה לא מצאו דבר וחצי דבר, זה לא הגיוני. אנחנו מקווים שבסוף האמת תגיע".
לפני שבוע עדותו של זדורוב, שנפרשה על פני שבע ישיבות, תמה באמירה של השופט אשר קולה כי הסתירות בדבריו של זדורוב מטרידות. היה זה בשלב החקירה הנגדית החוזרת. עורך הדין בני משה מצוות התביעה עימת את זדורוב עם אמירה שלו למדובב ארתור, לפיה היה בטוח שגופתה של תאיר ראדה תימצא רק למחרת יום הרצח. מאידך, טען זדורוב שלא ידע כי נרצחה בתוך תא שירותים, וחשב כי נרצחה במתחם השירותים, בין התאים. המידע על הרצח בתוך התא, כך טען, נמסר לו על ידי החוקרים.
4 צפייה בגלריה
אילנה ראדה בסיור עם הרכב השופטים במשפט החוזר בבית הספר בקצרין בו נרצחה תאיר ראדה
אילנה ראדה בסיור עם הרכב השופטים במשפט החוזר בבית הספר בקצרין בו נרצחה תאיר ראדה
זדורוב טען בחקירה כי חשב שהדם בשירותי הבנים היה שלה. תאיר ראדה ורומן זדורוב
(צילום: אביהו שפירא)
בדיון בבית המשפט המחוזי בנצרת טען גם זדורוב כי ביקש ממנקה לנעול את המקלט שבו לפי התביעה החביא את חפציו לאחר הרצח, ולכן לא היה האחרון במקלט ביום הרצח. בעבר, מנגד, טען זדורוב שהמנעול במקלט היה מקולקל וכי מעולם לא ננעל. כשנערכו החיפושים אחרי ראדה, והיה צורך להיכנס למקלט, נאלצו המחפשים לשבור את המנעול שהיה מקולקל, ובתוכו נמצאו שרידי קיסם. התביעה טוענת שזדורוב נעל את המקלט וסתם את חור המנעול לאחר שהחביא בו את החפצים.
התובעת, עו"ד חן רוזנפלד, שאלה את זדורוב גם על טיפות הדם שראה בשירותי הבנים. הוא לא מסר את המידע הזה לחוקרים בתחילת הדרך, עוד לפני שנעצר, והשופטים תהו אם לא חשב שמידע כזה יכול לסייע למשטרה בחקירתה. בחקירתו הראשונה במשטרה מסר כי ראה את הטיפות כשבוע לפני הרצח, ובהמשך שינה את גרסתו וטען כי ראה אותן ביום הרצח עצמו.
4 צפייה בגלריה
אשר קולה
אשר קולה
"הסתירות בדבריו של זדורוב מטרידות". השופט אשר קולה
(מתוך אתר הרשות השופטת)
יומיים לפני כן הודה זדורוב כי חשש שעומדים לעצור ולחקור אותו כבר בליל הרצח, זאת לאחר שהתובעת הציגה עדות לפיה סיפר זאת למדובב זמן קצר לאחר שנעצר. כשנשאל על ידי התובעת מדוע חשב כך, למרות שלדבריו אינו קשור לרצח, הוא ענה כי ידע שיפילו את התיק "על חמור רוסי מטומטם".
את הגרסה הזו על הלך הרוח שלו לאחר הרצח מסר בפעם הראשונה במשפט הנוכחי. השופטים אמרו כי העובדה שזדורוב מעלה לראשונה אחרי 15 שנה גרסאות חדשות לאירועים שהתרחשו בתקופת החקירה, מבלי שיוכל להוכיח דבר - מטרידה.