3 צפייה בגלריה
מקסים מולצ'נוב החייל ההרוג בפיגוע במכבים רעות
מקסים מולצ'נוב החייל ההרוג בפיגוע במכבים רעות
"היה אדם מיוחד ויוצא דופן. הוריו גרו באוקראינה, אך הוא תמיד אמר שאנחנו המשפחה שלו". ענת יחד עם מקסים
(צילום: כפר הנוער הדסה נעורים)
סמל מקסים מולצ'נוב, שנהרג אתמול (יום חמישי) בפיגוע הדריסה במחסום מכבים, התגייס לצה"ל לאחר שעלה לישראל בשנת 2017 מהעיר חרקוב שבאוקראינה. הוריו נותרו באוקראינה, ועודכנו בבשורה הקשה על ידי שליחת חב"ד. מדריכתו של מקסים בכפר הנוער הדסה נעורים, ענת סער, סיפרה ל-ynet כי הוא היה "ילד יוצא דופן", שתרם מח עצם לילד בן 12 - וסירב לכינוי "גיבור".
מקסים הגיע לישראל ב-2017 כשהיה בן 15, במסגרת פרויקט נעל"ה (נוער עולה לפני הורים) של המינהל לחינוך התיישבותי, ושהה בכפר הנוער של הסוכנות היהודית. סלע שימשה כמדריכה שלו במשך שלוש שנים. "היינו מאוד קרובים, גם אחרי שהוא סיים את הלימודים והתגייס לצבא שמרנו על קשר והיינו נפגשים מדי פעם. גם בזמן האחרון קבענו להיפגש, אך זה לא הסתדר", סיפרה.
3 צפייה בגלריה
מקסים מולצ'נוב החייל ההרוג בפיגוע במכבים רעות
מקסים מולצ'נוב החייל ההרוג בפיגוע במכבים רעות
"אמרתי לו אחרי התרומה, 'אתה גיבור'. הוא השיב: 'עשיתי את זה כי היה צריך'"
(צילום: דובר צה"ל )
סלע תיארה את מקסים כ"ילד יוצא דופן. הוא תמיד היה אומר שלום, מחכה בשער בבוקר, פותח אותו וגם פותח את דלת הרכב עבורי. הוא היה אדם מיוחד. ההורים שלו גרים באוקראינה, רחוק, אבל הוא תמיד אמר שאנחנו המשפחה שלו". עוד סיפרה ענת על תרומת מח העצם של מקסים: "לאחר התרומה נפגשנו ואמרתי לו שהוא גיבור, אבל הוא ענה 'לא נעים שאת קוראת לי גיבור. עשיתי את זה כי זה היה צריך להיעשות'. מתאים לו לעשות דבר כזה, היה באופי שלו לעזור לאחרים ורק אחר כך לחשוב על עצמו".
אתמול הגיעו התלמידים לכפר הנוער הדסה נעורים לפתיחת שנת הלימודים. "עצוב לי ועצוב לכולנו", אמרה ענת. "היום ישבתי עם התלמידים ביום הזה שהיה אמור להיות יום מלא חוויות, ובמקום זה הפך ליום עצוב. סיפרתי להם על מקסים ואיזה בן אדם מיוחד הוא היה. הם שאלו שאלות ורצו לדעת עוד פרטים עליו, ואני ישבתי וסיפרתי להם".
3 צפייה בגלריה
מקסים מולצ'נוב החייל ההרוג בפיגוע במכבים רעות
מקסים מולצ'נוב החייל ההרוג בפיגוע במכבים רעות
"חייו של מקסים, שנקטעו באכזריות, ימשיכו להתקיים אצל הילד שחייו ניצלו הודות לתרומתו"
(צילום: מתוך הרשתות החברתיות )
תהליך העלייה של מקסים לישראל הושלם ב-2021, והוא התגייס לצה"ל שנה לאחר מכן. בעמותת "עזר מציון" תיארו כי מקסים הצטרף למאגר הלאומי לתורמי מח עצם של העמותה במאי 2022, בעת גיוסו בבקו"ם. כמה חודשים לאחר גיוסו פנו אליו לאחר שנמצא מתאים לתרומה להצלת חייו של ילד בן 12. "מקסים נרתם, עבר את תהליך הבירור הסופי ובחודש דצמבר האחרון הגיע לבית אורנית של עזר מציון ותרם מח עצם למען ילד שלא הכיר", נמסר מהעמותה. "חייו של מקסים, שנקטעו באכזריות, ימשיכו להתקיים אצל הילד שחייו ניצלו הודות לתרומתו".
מקסים שירת בגדוד 411 בחטיבה 282 בתותחנים, והועלה אחרי מותו מדרגת רב"ט לדרגת סמל. בני משפחתו החליטו בתיאום עם צה"ל כי הוא ייטמן בישראל. הוריו יצאו היום לארץ בטיסה מיוחדת. השאיפה היא כי הוא ייקבר ביום ראשון. אביו סיפר: "אצל הבן שלי תמיד הכול היה אמת. הוא היה תמיד הראשון ללכת לעזור לאחרים. הוא היה מאוד גאה שהוא לא סתם בצבא, אלא ביחידה קרבית. הוא היה מאוד מיוחד, ילד עדין, תמיד פתוח לכל אחד ואחד".
פורסם לראשונה: 23:22, 31.08.23