"אני לא רואה אפשרות להגיע לחוק גיוס שיהיה מוסכם עלינו": כך אמר היום (רביעי) השר לירושלים ומורשת ישראל מאיר פרוש מיהדות התורה, בריאיון לאתר החרדי "בחדרי חרדים", בעוד סוגיית גיוס בני הישיבות ממשיכה לעורר סערה. השר אף הוסיף כי "לא נוכל להגיע למצב של חוק שיהיה מוסכם גם על ידי בית המשפט וגם על ידינו".
1 צפייה בגלריה
 השר פרוש
 השר פרוש
השר פרוש
(צילום: עמית שאבי, מוטי קמחי)
השר התבטא בעבר נגד גיוס בני הישיבות, כשהבטיח לפני פרוץ המלחמה להעביר את החוק שייתן להם פטור מגיוס לצה"ל. אז אמר בריאיון ל"כיכר השבת" כי "אנחנו דורשים משהו שיהיה 'עמיד', שלא יהיה פגיע. זה חייב לעבור".
בתוך כך, רק לפני כשבועיים הגיע ראש אכ"א יניב עשור למעונו של מנהיג עולם הישיבות הרב משה הלל הירש, בניסיון לגשר בסוגיה על רקע הצורך של הצבא באלפי חיילים נוספים. בחודש הבא צפוי להתקיים הדיון הנפיץ בסוגיה בבג"ץ, שייבחן בין היתר האם להאריך את צו הביניים שהוציא בסוף חודש מרץ, וקובע כי לא יועברו תקציבים לישיבות עבור תלמידים שקיבלו צו גיוס ולא התגייסו.
בינתיים, המדינה הגישה לבג"ץ את תצהיר התשובה המשלים מטעם מערכת הביטחון בנוגע לעתירות נגד החוק שמנסה הקואליציה לקדם - וטענה כי החלה לגבש "תוכניות פעולה למימוש גיוס חרדים בטווח הזמן המיידי".