1 צפייה בגלריה
העקרב הצהוב שעקץ את הילד
העקרב הצהוב שעקץ את הילד
העקרב הצהוב שעקץ את הילד
(צילום: באדיבות המשפחה)
בית החולים הדסה הר הצופים דיווח הערב (יום שישי) על שיפור במצבו של בן ה-5 שפונה אליו במצב קשה ומחוסר הכרה אחרי שנעקץ על-ידי עקרב צהוב. לפי בית החולים, הילד שב להכרה ומתקשר עם קרוביו שנבהלו מאוד מהמקרה.
לפי בית החולים, "בן 5 מיישוב סמוך לירושלים נעקץ על-ידי עקרב. הוא פונה להדסה הר הצופים כשהוא מחוסר הכרה, ולאחר שפרכס בשטח. לאחר שמצבו יוצב בחדר המיון לילדים, הוא מטופל כעת ביחידה לטיפול נמרץ ילדים בנסיוב נגד ארס העקרב - והתעורר לפני זמן מה. הוא משוחח ומתקשר עם הצוות ועם משפחתו, ויישאר להשגחה וטיפול ביחידת טיפול נמרץ ילדים".
ד"ר עסאם הדריס, רופא ילדים שטיפל בילד במחלקה לרפואה דחופה בהדסה הר הצופים, אמר כי "הוא פונה אלינו במצב לא יציב כשהוא סובל מטכיקרדיה (מצב של קצב לב שעולה על הקצב הנורמלי בזמן מנוחה, נ"פ). הוא קיבל במיון אנטי-ונום ואני שמח לראות שמצבו משתפר ונראה יציב - גם אם הוא עדיין זקוק לעוד טיפול בשל קוצר נשימה".
הדיווח על המקרה התקבל במוקד 101 של מד"א במרחב ירושלים בשעה 16:32. לפי מד"א, בן ה-5 נעקץ סמוך ליישוב מעלה מכמש שבמטה בנימין - ופונה לבית החולים כשהוא מחוסר הכרה, עם סימני עקיצה בכף הרגל ותגובה סימפטומטית קשה. חובשים ופרמדיקים שהוזעקו למקום העניקו לילד טיפול רפואי ופינו אותו להדסה הר הצופים.
חובש בכיר במד"א, דרור שמואלי, ופראמדיק מד"א, אושרי אדרי, סיפרו: "מיד אחרי שהילד נעקץ והחל לפתח תגובה, במקביל להזנקת ניידת טיפול נמרץ, הביאו אותו לביתו של פראמדיק מד"א שמתגורר ביישוב". לדבריהם, "הילד היה בהכרה מעורפלת, עם סימני עקיצה בכף הרגל ותגובה קשה, כשמצבו מידרדר. הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים ופינינו אותו כשהוא מחוסר הכרה ומצבו קשה. בדרך הכנו את צוות בית החולים, שהמתין לנו וממשיך לנסות לייצב את מצבו".