השר במשרד הביטחון ושר האוצר בצלאל סמוטריץ' הגיע הבוקר (חמישי) לזירת הפיגוע במחסום מכבים - שבו נדרס למוות צעיר ונפצעו חמישה נוספים בהם אחד שמצבו קשה. בהצהרה לעיתונאים עומת עם הצהרותיו מהעבר, בזמן שהיה באופוזיציה ("ככה נראה אובדן משילות, על זה הבחירות"). בתגובה השיב: "אנחנו נכניע את הטרור, נחזיר את הביטחון האישי, זאת המחויבות הראשונה שלנו כממשלה. אני בא לדבר איתכם מכיוון שאנחנו חייבים לתת דין וחשבון לאזרחי ישראל".
השר עומת על ידי אחד הכתבים עם ציטוטים שאמר בעבר, בזמן שהיה באופוזיציה: "ככה נראה אובדן ביטחון, יום אחרי יום יהודים נרדפים בארצנו בידי מחבלים. צאו להצביע כדי להכניע את הטרור ולהחזיר את הביטחון האישי".
2 צפייה בגלריה
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
"אומר לכם באחריות, אנחנו פועלים אחרת". סמוטריץ' בזירת הפיגוע, הבוקר
(צילום: שאול גולן)
2 צפייה בגלריה
המשאית של המחבל ליד הכפר נעלין
המשאית של המחבל ליד הכפר נעלין
זירת פיגוע הדריסה, הבוקר
(צילום: AP / Ohad Zwigenberg)
השר השיב: "אני אומר לכם באחריות, אנחנו פועלים אחרת ואנחנו נמשיך לפעול אחרת, וננצח את הטרור בעיקר כשנגדע את התקווה והמוטיבציות שלו. רובכם לא אוהבים את מה שאנחנו עושים ביהודה ושומרון (כשר במשרד הביטחון), אבל בסוף זה המפתח האמיתי שיגדע את התקווה של מחוללי הטרור, ויבהיר שעל כל פיגוע אנחנו גובים מחיר משמעותי מאוד בהמשך בנייה ואחיזת ההתיישבות".
לטענת סמוטריץ', "אנחנו לא מוכנים בשום פנים ואופן לקבל את הטרור כגזירת גורל. אזרחי ישראל לא ימשיכו לחיות במצב שבו פעם בכמה ימים אנחנו קוברים את מתינו מול מרצחים אכזריים". לדבריו, "יש כאן סביבה תומכת טרור, יש הסתה. יש כאן רשות פלסטינית שלוקחת אחריות על הדבר הזה, יש פה מערכת שלמה שצריך לנהל אותה. צריך להמחיש ולהבהיר לאויבים שלנו שכשהם מנסים לפגוע בנו הם רק מחזקים את האחיזה שלנו בחבלי המולדת וזה הדבר המרכזי".
נזכיר כי השר סמוטריץ', כמו השר לביטחון הלאומי איתמר בן גביר, נהג להגיע לזירות הפיגועים בזמן שהיה באופוזיציה, שם ביקר בחריפות את ממשלת השינוי, אז בראשות נפתלי בנט ויאיר לפיד. בפיגוע הירי בבני ברק בשנה שעברה אמר סמוטריץ' בזירה, למשמע קריאות "בנט הביתה": "התחושות הקשות של האזרחים כל כך צודקות, הכאב נכון, אנשים מבקשים לחיות בביטחון במדינת ישראל. שר הביטחון כושל ומתעסק באלימות המתנחלים, לשר לביטחון פנים אין מושג איך להתמודד עם זה.
"עם מי ראש הממשלה ילחם ביד ברזל? עם תומכי טרור והאחים המוסלמים? עבאס בממשלה, והטרור מרים את הראש. זאת ממשלה רעה. בנט לא כשיר, זה גדול עליו בעשר מידות. עמר בר-לב לא מתחיל לגרד את היכולות שצריך להתמודד עם אירוע בסדר גודל כזה. עם ישראל ראוי למנהיגות יותר טובה ויותר ציונית ויותר יהודית. מה ביקשנו? ביטחון? שקט? הבנה?".
באפריל בשנה שעברה פרסם סמוטריץ' ציוץ בחשבון הטוויטר שלו עם תמונות 11 נרצחי הפיגועים מאותה תקופה, יחד עם הכיתוב: "גם בסוף שבוע הדמים הקשה הזה, צריך לזכור ולהודות לאיילת שקד וליתר חבריה בימינה, שלפחות מנעו בחירות חמישיות כשהקימו ממשלת שמאל עם תומכי טרור... נ.ב, שקר כמובן".