בית המשפט השלום בנצרת הורה לשחרר למעצר בית של שבוע את שלוש המטפלות מאזור התענך החשודות בהתעללות בפעוטות. השופט ניר מישורי לב טוב, קבע כי יש ראיות לכאורה לתקיפה, אך לא להתעללות. עם זאת, קבע השופט כי אם בהמשך החקירה יימצאו ראיות להתעללות, ניתן לעצור את החשודות מחדש.
השופט צפה בחלק מהסרטונים ובדוחות הצפייה של המשטרה, וכתב בהחלטתו כי "צפייה הסרטונים אינה מעלה עבירות התעללות אלא עבירות תקיפה סדרתיות, בעניינן של כל החשודות, ברף חומרה שאינו גבוה לכאורה בשלב זה". השופט לב טוב התיר לפרסם את פרטי החשודות, אולם הורה על עיכוב הביצוע על מנת לאפשר לסנגורים לערער.
1 צפייה בגלריה
שלוש החשודות בבית המשפט
שלוש החשודות בבית המשפט
שלוש החשודות בבית המשפט
(צילום: אסף מגל)
המטפלות החשודות, תושבות האזור בשנות ה-50 וה-60 לחייהן, נעצרו אתמול בהפרש של שעות. החקירה החלה לפני כשבועיים, והמעצרים בוצעו לאחר שצוותי חוקרים מתחנת עפולה צפו בסרטוני אבטחה ממצלמות הגן.
כ-20 הורים הגיעו לדיון, שארך כמה שעות. אחד מהם סיפר ל-ynet כי בנו בן השנתיים וחצי סירב להיכנס לגן בחודשים האחרונים והם לא הבינו למה. "האירוע הזה קשה לנו מכל הבחינות. גם מה שהילדים האלה עברו וגם משום שאנחנו מכירים את כל המעורבות מזה עשרות שנים. אפילו היינו אצלן בבית ואכלנו אצלן", אמר האב. הוא הוסיף כי עדיין אינו יודע אם ומתי יוכל לשלוח את בנו פעם נוספת למסגרת: "בינתיים הוא יישאר איתי בבית, עד שאדע שאני יכול לסמוך לחלוטין על מי שבידיה אפקיד אותו".
עו"ד רויטל סבג שקד, שמייצגת את אחתת המטפלות, מסרה כי "מאתמול טענו בפני בית המשפט שמהסרטונים שהוטחו במרשתי לא עולה כל אלימות או תקיפה של חסר ישע. אין לנו אלא להצר על התנהלותה המקוממת של היחידה החוקרת. הסרטונים היו בידה במשך יותר משבועיים וזו שקטה על שמריה ולא עשתה דבר וחצי דבר, כדוגמת הדבר הכי טרוויאלי של סגירת הגן. הדברים מדברים בעד עצמם, ומעידים כאלף עדים על כך שמרשתי לא נקטה כל אלימות ואנו מברכים על שחרורה".
אתמול אושרה בקריאה שנייה ושלישית הצעת החוק שקובעת עונש מינימום למתעללים בחסרי ישע. הצעת החוק נולדה בעקבות שורת מקרי אלימות קשים בפעוטונים לצד הזינוק במקרים המדווחים, וכעת המורשעים בסעיף ההתעללות יישלחו ללא פחות מ-22 חודשי מאסר.