2 צפייה בגלריה
טלי דשקוב
טלי דשקוב
הפעוטה טלי והסייעת זבירוב, שהורשעה בגרימת מותה ברשלנות
(צילום: יריב כץ, מתוך אתר אדנקלסניקי)
תשע שנים אחרי שנמלטה מהארץ, הוסגרה הבוקר (יום רביעי) לישראל אולגה זבירוב, סייעת שהורשעה בגרימת מותה ברשלנות של פעוטה שאותה שכחה ברכב הסעות ב-2011. זבירוב הובאה הבוקר לדיון בבית משפט השלום בפתח תקווה, שם מעצרה הוארך עד לקבלת החלטה אחרת.
זבירוב הואשמה יחד עם בעלה של בעלת הגן, נהג ההסעות איוון אולוס, בגרימת מוות ברשלנות, לאחר ששכחו את הפעוטה טלי דשקוב (3) ברכב הסעות שהחום בו הגיע ל-90 מעלות. חרף היעדרותה, זבירוב הורשעה בנובמבר 2013 בכך שגרמה ברשלנות למותה של הפעוטה טלי דשקוב (3). אולוס הורשע גם הוא וב-2013 נגזרו עליו שנת מאסר בפועל ושנת מאסר על תנאי. רישיון הנהיגה שלו נשלל ל-10 שנים, וכן נפסק כי יפצה את בני משפחת הילדה ב-20 אלף שקלים.
2 צפייה בגלריה
טלי דשקוב
טלי דשקוב
טלי דשקוב
(מתוך אתר אדנקלסניקי)
בשנת 2014, לאחר הרשעתה ובטרם דיון הטיעונים לעונש, נמלטה זבירוב לאוקראינה, מדינת אזרחותה, ומאז לא שבה. לאורך השנים נעשו ניסיונות רבים להשיבה לישראל לצורך המשך ניהול ההליך הפלילי, אך בשל היותה אזרחית אוקראינה לא היה ניתן להסגירה.
התיק הפלילי נגד זבירוב נוהל על ידי עו"ד עינת בניטה מפרקליטות מחוז מרכז, ותיק ההסגרה נוהל על ידי עו"ד ג'ני קרמניוב מהמחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה. מהפרקליטות נמסר כי "בחלוף כמעט עשור, ב-23 בדצמבר 2022 נודע למדינת ישראל כי זבירוב הגיעה לסלובקיה, ולאחר שהמחלקה הבינלאומית הגישה בקשה למעצרה זמני, נעצרה זבירוב במדינה באותו היום.
"בהמשך הגישה המחלקה הבינלאומית בקשת הסגרה רשמית, אז החלו ההליכים המשפטיים לצורך הסגרתה של זבירוב לישראל, אשר הושלמו עם נחיתתה בישראל". מעצרה של זבירוב בוצע בשיתוף של חטיבת המודיעין של משטרת ישראל עם חולית אינטרפול במטה הארצי.
בדיון הבוקר הסכים סנגורה של זבירוב להארכת מעצרה עד החלטה אחרת, מכיוון שלא הספיק לשוחח איתה בטרם הוסגרה והובאה לבית המשפט. השופטת, לימוד חלד רון, נענתה לבקשת הסנגור לקיים דיון נוסף בעניין מעצרה ב-8 בחודש. מנגד, בפרקליטות עמדו על הארכת מעצרה של זבירוב עד לתום ההליכים.