2 צפייה בגלריה
אנתוני בלינקן מזכיר המדינה של ארה"ב
אנתוני בלינקן מזכיר המדינה של ארה"ב
הפגישות עם בנט ויתר הצמרת המדינית יעסקו בהרחבה בסוגייה האיראנית. בלינקן
(צילום: AP)
על רקע שיחות הגרעין בווינה: מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן יגיע ביום ראשון לביקור בישראל וברשות הפלסטינית, ולאחר מכן צפוי לבקר גם במרוקו ובאלג'יריה. מטרת הביקור שהוגדרה היא התייעצות במגוון נושאים אזוריים ועולמיים, בהם מלחמת רוסיה-אוקראינה, איראן, הסכמי אברהם והסכמי נורמליזציה עם ישראל, היחסים עם הפלסטינים ופתרון שתי המדינות.
בלינקן צפוי להתחיל את מסעו בישראל וייפגש עם ראש הממשלה נפתלי בנט, עם שר החוץ וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד, עם שר הביטחון בני גנץ ועם הנשיא יצחק הרצוג. על אף שכאמור בלינקן צפוי לעסוק בביקורו במגוון נושאים, הנושא העיקרי שצפוי לעלות הוא הסוגיה האיראנית - על רקע החתימה המסתמנת על הסכם הגרעין בווינה.
2 צפייה בגלריה
המתקן בנתנז
המתקן בנתנז
המתקן בנתנז
(צילום: EPA)
לאור ההסכם המסתמן, פגישותיו של בלינקן עם בנט ועם יתר הצמרת המדינית בישראל צפויות לעסוק בהרחבה בסוגיה האיראנית ובהתנגדות ישראל להסכם. כמו כן, הצדדים ידונו גם בהוצאת משמרות המהפכה מרשימת ארגוני הטרור האמריקנית - צעד שאליו התנגדו בנט ולפיד בחריפות בשבוע שעבר. בנט ובלינקן צפויים לשוחח גם על המלחמה באוקראינה ועל מאמצי התיווך של ראש הממשלה בין המדינות.
בנוסף, ועל רקע הפיגועים האחרונים - ובראשם הפיגוע הרצחני בבאר שבע - ראש מחלקת מזרח תיכון בבית הלבן, יעל למפרט, אמרה כי בלינקן צפוי להדגיש בביקורו את הצורך להימנע מצעדים העלולים לעורר מתחים במהלך חגי הרמדאן ופסח המתקרבים.
בהודעה שפורסמה מטעמו, נמסר כי המזכיר בלינקן ידגיש את המחויבות הבלתי מעורערת של ארה"ב לביטחונה של ישראל, יעסוק בנושאים ישראליים-פלסטיניים וידון באתגרים אזוריים וגלובליים עם עמיתיו בממשלת ישראל. בלינקן ייפגש גם עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ברמאללה וכן עם נציגי החברה הפלסטינית. בפגישות אלו ידגיש מזכיר המדינה את החשיבות של חיזוק היחסים בין ארה"ב לפלסטינים, וקידום החופש, הביטחון והשגשוג לעם הפלסטיני.