אירוע רודף אירוע: גבר בן 37 נהרג וגבר כבן 33 נפצע באורח בינוני בפיצוץ רכב בין כביש 7 לכביש 3, סמוך למושב חצב בשפלה. השניים ככל הנראה היו יעד של בני משפחת ג'רושי שהפעילו את המטען שהוטמן באוטו, בזמן שהמשטרה ניסתה לעצור את שני החשודים - וירתה בבן 25 שנפצע באורח אנוש, ובגבר כבן 40 שנפצע באורח בינוני. מותו של הצעיר נקבע לאחר מכן בבית החולים.

4 צפייה בגלריה
אירוע פיצוץ הרכב בצומת חצב
אירוע פיצוץ הרכב בצומת חצב
זירת פיצוץ הרכב סמוך למושב חצב
4 צפייה בגלריה
התפוצצות רכב בצומת חצב
התפוצצות רכב בצומת חצב
(צילום: שמוליק דודפור)
4 צפייה בגלריה
התפוצצות רכב בצומת חצב
התפוצצות רכב בצומת חצב
(צילום: שמוליק דודפור)
כוחות משטרה וחבלן פועלים בזירה סמוך למושב חצב, והחלו באיסוף ראיות וממצאים במסגרת החקירה שנפתחה. הרקע לאירוע פלילי, ולפי הערכה ראשונית ימ"ר מרכז פעלה מול בני משפחת ג'רושי המסוכסכים. השוטרים עקבו אחרי שני רכבים שרדפו זה אחר זה, כשאחד הרכבים הכיל מטען. בשלב מסוים החליטו השוטרים לבצע מעצר באמצע הכביש, אולם בזמן זה המטען ברכב התפוצץ. כשהוא התפוצץ, פתחו השוטרים באש.
לפי המשטרה, "בלשי היחידה המרכזית של מחוז מרכז ניהלו פעילות סמויה ממוקדת כנגד משפחת פשע מג'ואריש, שבמסגרתה הצליחו בתום מרדף מלווה בירי, לעצור רכב מסוג מאזדה ובו שני בני משפחה, לאחר שלפי החשד השניים פיצצו רכב של תושב הדרום וגרמו למותו".
האירוע מגיע שעות לאחר שצעיר בן 25 שמוכר למשטרה נרצח מירי ברחוב עולי הגרדום באשקלון. צוות מד"א ביצע בו פעולות החייאה ופינה אותו לבית החולים ברזילי בעיר כשהוא במצב אנוש, שם הרופאים נאלצו לקבוע את מותו. הרקע לאירוע פלילי.
המשטרה מסרה כי פתחה בחקירה, וכי הרקע לאירוע הוא פלילי. הצעיר היה כאמור יעד של המשטרה, וישב בעבר בכלא. הוא שוחרר לפני שבועיים מ-8 ימי מעצר על אירוע אלימות, ולא השתייך לארגון פשע כלשהו.
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר אמר: "אני מגבה את פעילות המשטרה ואת המרדף שנערך נגד פושעים טרוריסטים סמוך לקריית מלאכי. ידע כל פושע פוטנציאלי שכשהוא יוצא למסע הרצח הוא אינו חסין. המשטרה תגיע אליו לכל מקום שבו הוא יימצא. יחד עם מפכ"ל המשטרה, נמשיך לכתוש את ארגוני הפשע ונילחם בהם בכל האמצעים העומדים לרשותנו".