אגף המודיעין של צה"ל חשף היום (שלישי) עדויות מתוך חקירות מחבלים של חמאס והג'יהאד האיסלאמי, שבוצעו על ידי חוקרי יחידה 504, שבהן מתוארות התארגנות גדולה של מחבלים בבית החולים שיפא במערב העיר עזה, שם צה"ל פועל יותר משבוע. "כ-600 עד 1,000 פעילי חמאס מתחבאים בבית החולים", הם סיפרו - ופירטו על אמצעי הלחימה שאוחסנו במקום.

2 צפייה בגלריה
תיעוד מחדר החקירות של יחידה 504 באגף המודיעין חושף את השימוש הציני של ארגוני הטרור בבית החולים שיפאא’ למטרות טרור
תיעוד מחדר החקירות של יחידה 504 באגף המודיעין חושף את השימוש הציני של ארגוני הטרור בבית החולים שיפאא’ למטרות טרור
מימין: נביל רגב עבד אשתיוי (מהג'יהאד האיסלאמי) ובכר אחמד בכר קניטה (מהחמאס)
(צילום: דובר צה"ל)
המחבלים ציינו בנוסף בחקירה את התשתיות המסודרות של חמאס בבית החולים, המשמשות את בכירי הארגון לתכנון והכוונת טרור. אחד הנחקרים, פעיל הג'יהד האיסלאמי, אמר כי "הפעילים נמצאים בכל המבנים, מפוזרים בכל מקום".
החקירות, כך נמסר מצה"ל, מהוות עדות נוספת לאופן שבו חמאס מסכן ביודעין את תושבי הרצועה. "אין למחבלים מקום בטוח להיות בו חוץ מבתי החולים, ולכן הם נמצאים בבתי ספר או מקומות דומים", נמסר מדובר צה"ל.
ניבל רגב עבד אשתיוי, מחבל מהג'יהאד האיסלאמי שעוסק בתחום ייצור טילים בארגון הטרור, סיפר בחקירתו כי שהה בבית החולים כמעט שלושה חודשים. "זה המקלט שלנו", הוא העיד. "לפעילי חמאס והג'יהאד אין מטה מסוים. הם נמצאים בכל המבנים, פזורים במבנים", סיפר. "במבנה המומחים, למשל, יש נוכחות גדולה של פעילי חמאס. זה לא אומר שהם לא נמצאים במבנים אחרים. יכול להיות שתראה מישהו שלא נראה כמו אח (מהצוות הרפואי), אבל לבוש בבגדים כאלה, ומסתובב בבית החולים".
בכר אחמד קניטה, מחבל חמאס שאחראי על "מרחב ההגנה בעזה" ו-143 אנשים שלדבריו נמצאים תחת אחריותו, נתפס גם הוא בבית החולים. בחדר החקירות סיפר כי שהה בבית החולים כמעט חודש: "יש בין 600 ל-1,000 פעילים (חמאס). יש מקומות מסוימים ששייכים לאזור ההתמחות, שם יש גם אנשים חמושים. סיפרתי לקצין איפה יש מקומות לג'יהאד האיסלאמי, כמו במחלקת היולדות למשל. זה המטה שלהם".
2 צפייה בגלריה
בית חולוים שיפא, עזה
בית חולוים שיפא, עזה
בית החולים שיפא בעזה. "אף אחד לא אמור לגעת בו"
(צילום: AFP)
כשהמחבל נשאל מדוע לדעתו ארגוני הטרור משתמשים בבתי החולים ברחבי הרצועה, השיב: "בגלל ריבוי האוכלוסייה, ריבוי התזוזה. יש גם מים וחשמל". החוקר: "כי בית החולים הוא מקום אנושי". המחבל: "כן, האמת שאף אחד לא אמור לגעת בו. למען האמת, אף אחד לא אמור לגעת בהם (בבתי החולים)".
המבצע של צה"ל בבית החולים הגדול ביותר ברצועה נמשך כבר יותר משבוע שלם, ועד כה חוסלו לפחות 170 מחבלים ונעצרו כ-480 חשודים שאומתו כמחבלי חמאס או ג'יהאד איסלאמי. לפי צה"ל בין העצורים יש גם מחבלים "בכירים מאוד" - בכלל זאת "שדרת הפיקוד" של הג'יהאד האיסלאמי - אך בצבא הדגישו כי לא ניתן עדיין לחשוף את זהותם, בשל המידע החשוב שבו הם מחזיקים.
הבוקר טענה רשת "אל-מיאדין" הלבנונית, המזוהה עם חיזבאללה, כי 30 פלסטינים נהרגו באזור בית החולים. "צה"ל ממשיך לפוצץ מתחמי מגורים בסביבת המתחם הרפואי ומבצע מעצרים בשטח", נטען.