4 צפייה בגלריה
משה גפני מתן כהנא
משה גפני מתן כהנא
"גולדקנופף בקבינט המדיני-ביטחוני? פשוט לא סביר". מתן כהנא מצדד בגפני
(צילום: אלכס קולומויסקי, קובי קואנקס)
חבר הכנסת מתן כהנא (המחנה הממלכתי) התייחס לעימות בין הזרם החסידי לזרם הליטאי ביהדות התורה, ואמר כי הוא מצדד בעמדתו של יו"ר דגל התורה משה גפני, ומתנגד לחברות של השר המיועד יצחק גולדקנופף בקבינט המדיני-ביטחוני: "זה לא מתאים שבן אדם שלא היה בצבא, שהילדים שלו לא היו בצבא, הילדים של השכנים שלו לא בצבא, והוא לא מכיר כמעט אף אחד שהיה בצבא, יהיה זה שישלח את הילדים שלנו למלחמה. זה פשוט לא מתאים".
בריאיון ל-radio ynet הבוקר (ראשון) הציע השר לשעבר: "שיהיה בקבינט הדיור, בקבינט הכלכלי, בממשלה, איפה שהוא רוצה - בקבינט המדיני-ביטחוני זה לא סביר". כהנא אמר כי לעומת זאת, חברותו של יו"ר ש"ס אריה דרעי למשל בפורום השרים, מקובלת עליו: "אני מעריך שלפחות חצי מהמצביעים שלהם משרתים בצבא, כולל בשירות קרבי. חלק מחברי הכנסת של ש"ס היו בשירות צבאי, אני מניח שדרעי בעצמו מכיר בנים של... ולכן כן, זה רלוונטי. האם זה מטיבי שבן אדם שגם מעדיף שאנשים לא ישרתו בצבא יהיה בקבינט? פחות, אבל גולדקנופף זה קיצוני".

4 צפייה בגלריה
יצחק גולדקנופף במליאת הכנסת
יצחק גולדקנופף במליאת הכנסת
"שיהיה בקבינט הדיור"
(צילום: שלו שלום )
- להערכתך הוא מכוון לשם או שזו רק 'עז' כדי לקבל תפקיד אחר? "אני כבר אומר לך שבמשא ומתן הקואליציוני הכל-כך הזוי הזה שאנחנו עדים אליו כבר אי-אפשר לדעת מה הם העיזים שמכניסים כדי להוציא אותן ומה זה האמת לאמיתה, אבל אני פה באמת פונה לגולדקנופף - אל תעשה את זה, אל תלך, זה פשוט לא רלוונטי שמישהו כמוך ישלח את הילדים שלנו לקרב".
כהנא הבהיר כי על אף "המשא ומתן המטורלל", כלשונו, המפלגה בראשות שר הביטחון היוצא בני גנץ, בה הוא חבר, לא תצטרף לממשלה. "זה פשוט לא על הפרק. מה שבעצם קרה בבחירות האחרונות זה שהצד שאני הייתי בו, הצד שאני עדיין נמצא בו, הפסיד. יש לצד השני 64 מנדטים שבעצם אומרים לנתניהו אדוני, 'תקים ממשלת ימין מלא-מלא', למרות שאני לא מעריך שתהיה יותר ימנית מהממשלה הקודמת של בנט", אמר. לדבריו, "אנחנו היינו בפירוש 10 מעלות ימינה מכל הממשלות של נתניהו".
חבר הכנסת התריע בפני הממשלה הנכנסת כי "אם ינסו להיות הרבה יותר ימניים ממה שהיה קודם, אז אנחנו מהר מאוד צפויים להידרדר פה למצבים מאוד רעים. אני חושב שהמציאות תטפח על פניהם".
4 צפייה בגלריה
פעילות מבצעית סיירת גולני לוחמים מבצע שובר גלים יהודה ושומרון איו"ש צבא צה"ל, בצלאל סמוטריץ', איתמר בן גביר
פעילות מבצעית סיירת גולני לוחמים מבצע שובר גלים יהודה ושומרון איו"ש צבא צה"ל, בצלאל סמוטריץ', איתמר בן גביר
"המציאות תטפח על פניהם"
(צילום: דובר צה"ל, הדר יואביאן, קובי קואנקס)
4 צפייה בגלריה
נפתלי בנט בנימין נתניהו
נפתלי בנט בנימין נתניהו
"ממשלת בנט הייתה 10 מעלות ימינה מנתניהו"
(צילום: מארק ישראל סלם, אלכס קולומויסקי)
- אתה הפכת לאחד ממכריזי קץ הדמוקרטיה? "לא, אני חושב מבחינה ביטחונית שאם עכשיו למשל סמוטריץ' יפעל לפרק את הרשות הפלסטינית, שאני אומר בפה מלא, הם אויבים שלנו בסדר? זה לא חובבי ציון. אבל במקומם יבואו חמאס, אז הוא פתאום ישמע את כל בכירי מערכת הביטחון אומרים לו שצריכים איכשהו לשמור על הרשות הפלסטינית. אם הוא יפרק את המנהל האזרחי אותו דבר, גם אם פתאום בן גביר יחליט לפתוח את הר הבית ליהודים ברמדאן. אם הם ינסו 'לתקן' את הדברים האלה כמו שלפחות הם מדברים אז מהר מאוד ניגרר פה למצב ביטחוני רע מאוד. אני לא מדבר אבל על קץ הדמוקרטיה".
לטענת כהנא, הסיבה שהשבעת הממשלה המתגבשת מתעכבת היא כי חבריה "מפחדים לקחת את השלטון". הוא אמר: "אני די המום. הם פשוט מפחדים למשול. הרי בסופו של דבר כל מה שקורה עכשיו בכנסת, אין לזה שום צורך אמיתי. הם יכולים להקים מחר בבוקר ממשלה. כל החוקים האלה שאנחנו מחוקקים עכשיו בכנסת נובעים ברובם מחוסר אמון של השותפים הקואליציוניים בנתניהו. אם שר האוצר העתידי קורא לראש הממשלה 'שקרן בן שקרן' זה מעיד על זה".