עבד אלוואחד קאסם (35), אח מוסמך במקצועו, נהרג הערב (חמישי) בפיצוץ רכב בעיר טירה. כוחות משטרה רבים הגיעו לזירה ופתחו בחקירה. על פי ההערכות, מדובר באירוע על רקע פלילי, והרצח השני בטירה ב-24 השעות האחרונות.

מהמשטרה נמסר כי היא חוקרת את נסיבות הפיצוץ, וכי נתפסו במקום פריטי אמל"ח על ידי חבלן משטרה. הממצאים הועברו למעבדות הזיהוי הפלילי של המשטרה להמשך חקירה. מלבד חשד לרצח, המשטרה חוקרת גם חשד שמדובר ב"תאונת עבודה". סגן מפקד מחוז מרכז, תת ניצב דוד פילו, קיים הערכת מצב מיוחדת בזירת הרצח בטירה, שבסיומה הוטלה החקירה על היחידה ללוחמה בפשיעה במרחב שרון. עוד נמסר מהמשטרה כי "האכיפה תתוגבר בעיר, למען ביטחון התושבים".
מדובר כאמור ברצח השני בטירה בימים האחרונים. באירוע הקודם, תושב טירה (30) נורה למוות בחצר ביתו בעיר. צוות מד"א שהגיע למקום מצא אותו ללא סימני חיים ונאלץ לקבוע את מותו. המשטרה פתחה בחקירה וביצעה סריקות אחרי מבצעי העבירה.
2 צפייה בגלריה
הנרצח מטירה עבד אלוואחד קאסם (35)  הוא עובד אח מוסמך
הנרצח מטירה עבד אלוואחד קאסם (35)  הוא עובד אח מוסמך
הנרצח מטירה, עבד אלוואחד קאסם
2 צפייה בגלריה
הייתם אגבאריה הנרצח מאום אלפחם
הייתם אגבאריה הנרצח מאום אלפחם
הייתם אגבאריה, הנרצח מאום אל פחם
בתוך כך, באירוע אחר נורה למוות תושב אום אל פחם, הייתם אגבאריה, בתוך רכב בעיר. גם במקרה הזה הרקע הוא פלילי. כוחות משטרה הגיעו לזירה ופתחו בחקירה. הדיווח על הירי התקבל במוקד גלבוע של מד"א בשעה 18:34. חובשי רפואת חירום במד"א, אמאל ח'טיב ויוסף ג'בראין, שהגיעו לזירה, סיפרו: "הפצוע ישב בתוך הרכב כשהוא מחוסר הכרה עם פציעות חודרות בגופו. ביצענו בדיקות רפואיות אך הוא היה ללא סימני חיים, ונאלצנו לקבוע את מותו".
מתחילת השנה האזרחית בוצעו חמישה מקרי רצח במגזר הערבי.