במרכז הרפואי זיו בצפת מאושפז חמוד שאפי בן ה-27, שפונה שלשום (שבת) אל בית החולים לאחר שהותקף בידי יהודים בשעה שאבטח את מתחם הקבר של הרשב"י במירון. אתמול הוא נותח בידו השמאלית בשל שבר חמור, וייתכן שמחר יצטרך לעבור ניתוח נוסף גם בידו הימנית. כל גופו מלא בחבורות ובמכות יבשות והוא המום עדיין מהתקיפה שהוא וחברו לכוח האבטחה עברו במתחם הקדוש. "אמרתי לעצמי שזהו. הם יהרגו אותי השבעה האלו", סיפר.

3 צפייה בגלריה
תיעוד: שני חשודים תקפו מאבטחים בהר מירון
תיעוד: שני חשודים תקפו מאבטחים בהר מירון
תיעוד: תוקפים באמצעות מוט ברזל וגדר
"אני עובד בסופי שבוע בחברת אבטחה במירון בקבר הרשב"י כבר מעל שנתיים", סיפר שאפי ל-ynet. הוא לא נשא נשק ותפקידו היה לשמור על הסדר ולהבטיח את שלום המתפללים ברחבה הסמוכה לציון הקבר. "צעקתי להם שאני דרוזי וחשבתי שאולי יפסיקו להכות אותי, אבל הם לא הפסיקו", שיתף.
שאפי תיאר את מה שקרה: "עמדנו שם שני מאבטחים, והגיעו שבעה צעירים והתחילו לשבור דברים ולעשות בלגן. הם לא הסבירו ולא אמרו לנו כלום. מאבטח אחר קרא לנו ואמר לנו לא להתערב, אבל כשהחבורה הזאת שמעו שאנחנו דיברנו בינינו בערבית רצו אלינו והתחילו לתת לנו מכות, הרביצו גם עם מוט ברזל וזרקו עלינו גדרות ועוד. נפלתי על הרצפה והם התחילו להרביץ ולבעוט עוד יותר. יצאתי משם בנס ברוך השם. אני חושב שהם לא היו שיכורים והתנהגו רגיל לפני התקיפה".
שאפי, ששירת בצה"ל ונקרא בסוף החודש לשרת במילואים, מציין היום את יום הולדתו. הוא לא דמיין שימצא את עצמו במצב כזה. "אני קיבלתי את החיים במתנה".
מסרטוני האבטחה שתיעדו את התקיפה של שני המאבטחים נראה כיצד חבורת הצעירים מכים בהם לפתע ללא סיבה וללא רחמים באמצעות גדר, מוט ברזל ופח. גם חברו של שאפי, שאיבטח את המתחם לצידו, פונה לבית החולים בצפת, שם טופל בחדר המיון אך לא נדרש לאשפוז. במחוז הצפוני פתחו בחקירת האירוע ועצרו זמן קצר לאחר התקיפה שני חשודים - בן 17.5 ממודיעין עילית ובן 19 מבית שאן, שאותרו כשהם מסתתרים בחורשה מעל לצומת מירון.
3 צפייה בגלריה
חמוד שאפי
חמוד שאפי
"יצאנו משם בנס". חמוד שאפי
על פי חקירת המשטרה עלה כי השניים הגיעו למקום יחד עם חברים נוספים כאשר הם ככל הנראה בגילופין, גידפו את המאבטחים, גרמו נזק לעמדות האבטחה ולאחר מכן החלו לתקוף אותם באגרופים, בעיטות וחבטות באמצעות מוט ברזל. במשטרה אומרים כי בשלב זה החקירה נמצאת בראשיתה וצפויים מעצרים נוספים.
שר הבריאות והפנים משה ארבל שוחח עם שאפי בעקבות התקיפה, גינה את האלימות וציין שהיא "מנוגדת לערכי התורה ולמשנתו של רבי שמעון בר יוחאי". בדבריו ציין כי הדעת לא סובלת תופעות שכאלה ועל כולנו לפעול כנגדן.
מנהל המרכז הרפואי זיו, פרופ' סלמאן זרקא, הודה לשר הבריאות על דבריו ומסר כי "כולנו מחויבים להשמיע קול ברור וחד נגד האלימות הגואה בחברה הישראלית, ולצערנו לא פעם היא מגיעה גם לצוותים המטפלים. אנו במערכת הבריאות מטפלים בכולם ללא הבדל. אנו מייחלים לימים של תיקון בחברה בישראל עם פחות אלימות ויותר ערבות הדדית".
ראש העדה הדרוזית, השייח מוופק טריף, מסר: "עוד אירוע אלימות ובריונות חמור ביותר. על המשטרה וגורמי האכיפה לטפל ביד קשה ובחומרה נגד המבצעים למען ייראו וייראו. לא יכול להיות כי אדם היוצא לביצוע עבודה, יותקף סתם. חומרה יתרה אם התקיפה מבוצעת על רקע גזעני".

3 צפייה בגלריה
הנער הערבי שהותקף בתל אביב
הנער הערבי שהותקף בתל אביב
ו', הותקף ביום חמישי בתל אביב משום שלטענתו דיבר בערבית
ביום חמישי האחרון הותקף ו', ערבי בן 17 מיפו, סמוך לקניון עזריאלי בתל אביב. לטענתו, הוא הותקף "רק בגלל ששמעו אותי מדבר בערבית". לדבריו, "אני וחברים יצאנו לטייל בעזריאלי, הסתובבנו ממש ליד. קיבלתי שיחת טלפון והתחלתי לדבר בערבית, כרגיל. פתאום התחילו לצעוק 'ערבי, ערבי, ערבי', ופשוט התחילו להרביץ לי חבורה גדולה של נערים".
אביו ציין כי "הם התנפלו עליו לאחר ששמעו אותו מדבר בערבית. שברו לו את האייפון ואת השעון ובזזו לו את האוזניות. הם דקרו אותו ליד העין, בראש על הגבה. ירד לו דם מהאוזניים ומהראש. פשוט תקפו אותו. מה לעשות שהשפה היא שונה. עשו עליו לינץ'. היו שם מלא אנשים, חלקם ברחו ואף לא צדיק אחד חשב לראות מה קורה. אני לא יודע מה קורה במדינה אבל אין כאן תחושת ביטחון. באמצע תל אביב ליד עזריאלי. שמישהו יגיד לי מה קורה במדינה הזאת? מדובר בנער שעומד להתגייס לצבא, יש לו כבר מספר אישי, הוא הולך להיות לוחם".