המחלקה לחקירות שוטרים הגישה הבוקר (יום חמישי) לבית המשפט המחוזי בתל אביב כתב אישום נגד שוטר מג"ב בגין רצח יעקוב טוחי לפני כשלושה שבועות ביפו.

מכתב האישום, שהוגש באמצעות עורכות הדין הילה אדלמן ושקד דהן, עולה כי התקרית אירעה עת שהשוטר - שלא היה בתפקיד - נהג ברכבו ברחוב פקוק. "יעקב טוחי ז"ל, ששימש כחובש מתנדב בארגון איחוד הצלה, רכב על קטנוע והגיע בסמוך אליו", נכתב. "לאחר שטוחי פנה אל השוטר ואמר לו "אחי, תתקדם", השיבה לו אימו של השוטר, שישבה לידו, כי אין באפשרותו להתקדם עקב הפקק. לאחר שטוחי המשיך לדרוש כי השוטר יתקדם מעט עם רכבו, התפתחו חילופי דברים בין השניים - שבמהלכם יצא השוטר מהרכב וניגש אל טוחי, שירד מהקטנוע שלו".
בשלב זה הפכה התקרית לאלימה ממש, כאשר לפי כתב האישום טוחי הכה את השוטר בפניו - והשוטר בתגובה הפיל אותו על הכביש, רכן מעליו, והכה אותו כשניסה להשתחרר מאחיזתו. "לאחר שעוברי אורח ניסו להפריד בין השניים, התרחק השוטר מעט, וטוחי - שהתרומם על ברכיו - הוציא מכיס מכנסיו סכין", נכתב. "השוטר המשיך להכות את טוחי, תוך שהוא נדקר בכף ידו ובגבו מהסכין, עד שהדף אותו, והסכין נפלה מידו".
"לאחר שעוברי האורח הפרידו ביניהם, נוצר מרחק של כארבעה מטרים בין השניים", כתבו במח"ש. "למרות שטוחי היה מרוחק מהשוטר, ללא הסכין בידו ומבלי שהיווה כל סכנה לו או לסובבים אותו, שלף השוטר את אקדחו, פילס את דרכו בין עוברי האורח - וממרחק קצר ירה לעבר פלג גופו העליון של טוחי ארבע יריות רצופות. מיד לאחריהן הוא ירה עוד חמש יריות רצופות, נוספות. כתוצאה מהירי נפצע טוחי ונפל על הכביש. כשתי שניות לאחר מכן, ירה בו השוטר ירייה נוספת".
1 צפייה בגלריה
יעקוב טוחי
יעקוב טוחי
יעקב טוחי והזירה
(צילום: אדם קוטב)
לפי כתב האישום, מיד לאחר מכן "התהלך השוטר בקרבת מקום, מבלי להושיט כל סיוע רפואי לטוחי. לאחר מכן, ניגש למדרכה סמוכה, חבש כובע משטרתי על ראשו ועטה מסכת הסוואה. גם לאחר הגעת כוחות הביטחון וההצלה למקום, המשיך השוטר לאחוז באקדחו וכיוון אותו לעבר עוברי אורח שניסו להתקרב אליו".
כתב האישום מייחס לשוטר עבירה של רצח בכוונה. המחלקה לחקירות שוטרים ביקשה מבית המשפט להורות על מעצרו של השוטר עד לתום ההליכים.
מח"ש פתחה בחקירה לאחר התקרית, וחוקריה נשלחו לזירה וגם לבית החולים כדי לגבות עדות מהשוטר, שנפצע במהלכה באורח קל. בתיעוד שפורסם מהזירה, שניות אחרי הירי, נראה השוטר רעול פנים ואוחז אקדח בידו. לצדו נראה שוטר נוסף שמנסה לשמור עליו, כשבמקביל אזרחים שהתאספו שם זרקו לעבר השוטר היורה קסדות ומאשימים בצעקות כי הוציא את טוחי להורג. מעצרו הוארך מעת לעת בבית המשפט.