1 צפייה בגלריה
יום חיפושים נרחב בהר מירון אחר מוישי קליינרמן
יום חיפושים נרחב בהר מירון אחר מוישי קליינרמן
קליינרמן והחיפושים אחריו
(צילום: דוברות המשטרה, אביהו שפירא)
בהמשך לדיווח הבוקר (יום שלישי) על התפתחות משמעותית בחקירת היעדרות הנער מוישי קליינרמן, כעת ניתן לומר כי שני חשודים נעצרו במסגרת הפרשה. השניים נעצרו בנפרד זה מזה, ושמם - וכך גם פרטים נוספים מחקירתם - עדיין אסורים בפרסום.
הנער בן ה-16 ממודיעין עילית נראה לאחרונה בהר מירון לפני 122 ימים, ומאז נעלמו עקבותיו. לפני שלושה שבועות אמר המפכ"ל רנ"צ יעקב שבתאי: "לא נרפה עד שנבין מה עלה בגורלו של מוישי". במסגרת חקירת ההיעלמות כבר נעצרו בעבר חשודים, ושוחררו.


חן הולנדר, עורך דינו של אחד החשודים, מסר כי "לטעמי המעצר הזה הוא מעצר מיותר לחלוטין הוא כחלק ממסע דיג במסגרת חקירה שהתחילה לא היום, ואני מקווה מאוד שהלקוח שלי ישוחרר מהמעצר בהקדם. מדובר על פרשה שנחקרת לא יום ולא יומיים. אני מאמין שכמו במקרי עבר, גם הלקוח שלי ישוחרר מהר מאוד מהמעצר והפרשה הזאת תהיה מאחוריו בקרוב".
רועי אטיאס, עורך דינו של חשוד נוסף, מסר כי " צר לי מאוד על המעצר הזה. כבר מבקשת המעצר ניתן להבין שהחשוד שאני מייצג לא קשור בשום אופן להיעלמות הנער, אלא להיפך - הוא עשה כל שביכולתו לסייע מהמידע שבידו כדי לקדם את מציאתו. אין לי שמץ של ספק שהחשדות יתבהרו ובקרוב הוא ישוחרר מתוך הבנה שאין לו יד ורגל בדבר הזה".
עו"ד חן הולנדרעו"ד חן הולנדרצילום: יואב דודקביץ'
משפחתו של קליינרמן מסרה כי "היחידה החוקרת נמצאת בקשר רצוף עם ההורים ומעדכנת אותם אודות ההתקדמות בחקירה. אנו רואים מחויבות עמוקה מצד כל העוסקים בפרשה, החל מרמת המפכ"ל, מפקד המחוז, ראש הימ"ר ועד אחרון שוטרי היחידה החוקרת. אנו סומכים על המשטרה שתבצע כל פעולה שצריך כדי לאתר את מוישי, הנעדר מזה 122 יום, ולהשיבו הביתה. בהתאם, אנו דורשים כי הנושא לא ירד מסדר היום".

בשבוע שעבר כללו החיפושים אחרי הנער גם חיפושים אחר משה אילוביץ ממושב מבוא מודיעים שנראה לאחרונה גם כן באותו אזור, ונעדר מאז ל"ג בעומר לפני שלוש שנים. בחיפושים, שאותם הובילה יחידת הכלבנים הארצית של המשטרה, השתתפו אבותיהם של שני הנעדרים - שמואל קליינרמן ואריה אילוביץ.
שמואל, אביו של מוישי שנעדר מאז ה-25 במרץ, הודה למתנדבים הרבים שהגיעו לחיפושים ואמר כי "זה ממש מרגש לראות איך כולם מגויסים למטרה, למצוא את מוישי בריא ושלם". הוא התייחס גם לנוכחותו של אלוביץ' בחיפושים, ואמר: "אנחנו רוצים לחפש בכוחות משולבים, כי יש מאפיינים מאוד דומים בסיפורי ההיעלמות של שני הבנים שלנו. עכשיו התפללנו בקבר הרשב"י ועם אמונה חזקה אנחנו הולכים לחפש. אנחנו בטוחים בעזרת השם שנמצא אותם בריאים ושלמים".
במהלך החיפושים אחר מוישי לפני שבועיים, מפקד היחידות המיוחדות של זק"א שהשתתפו בחיפושים, חיים אוטמזגין, אמר כי "אנחנו מחפשים קצה חוט, ולא את הנעדר עצמו. מטבע הדברים מדובר בחיפוש מאוד איטי, ממושך וקשה, ואני מקווה שנוכל למצוא איזשהו קצה חוט לפתרון התעלומה".
ממשפחתו של מוישי נמסר: "היחידה החוקרת נמצאת בקשר רצוף עם הורי הנעדר ומעדכנת אודות ההתקדמות בחקירה. אנחנו רואים מחויבות עמוקה של כל העוסקים בפרשה, החל מרמת המפכ"ל, מפקד המחוז, ראש היחידה המרכזית ועד אחרון שוטרי היחידה החוקרת. אנו סומכים על המשטרה שתבצע כל פעולה שצריך על מנת לאתר את מויישי ולהשיבו הביתה, ובהתאם אנחנו דורשים כי הנושא לא ירד מסדר היום. כידוע, צו איסור הפרסום הוארך, אנחנו מכבדים את צו בית המשפט ופועלים בהתאם להוראות החוק".