מקרה מתועד ראשון בישראל של "פלורונה" - חולה בקורונה ובשפעת ובמקביל - אובחן בימים האחרונים בבית החולים בילינסון בפתח תקווה. כך נודע ל-ynet. מדובר על יולדת לא-מחוסנת שמצבה טוב והיא צפויה להשתחרר היום.
2 צפייה בגלריה
מחלקת קורונה בית חולים בילינסון
מחלקת קורונה בית חולים בילינסון
מחלקת קורונה בית החולים בילינסון
(צילום: רויטרס)

במערכת הבריאות מעריכים כי ישנם עוד חולים שנדבקו בשתי המחלות - אך לא אובחנו. משרד הבריאות עדיין בוחן את המקרה. בין היתר, מה שצפוי להיבדק הוא האם השילוב של שני הנגיפים עשוי להביא למחלה קשה יותר. כאמור, על פי המקרה הבודד הזה, האישה לא התמודדה עם מחלה קשה יותר.
"בשנה שעברה לא ראינו שפעת בקרב נשים הרות או יולדות", אמר פרופ' ארנון ויז'ניצר, מנהל מחלקת הנשים בבילינסון. "היום אנחנו רואים תחלואה של גם קורונה וגם שפעת שמתחילה להרים ראש. אנחנו רואים יותר ויותר נשים בהיריון עם שפעת. זה בהחלט אתגר גדול להתמודד עם אישה שמגיעה עם חום בלידה ואתה לא יודע אם זו קורונה או שפעת, כך שההתייחסות היא אותו דבר. עיקר התחלואה היא נשימתית".
על האישה שנדבקה בשני הנגיפים אמר: "היא אובחנה עם שפעת וקורונה ברגע שהגיעה. שתי הבדיקות חזרו חיוביות, גם לאחר שחזרנו על הבדיקה. התחלואה היא אותה תחלואה ומדובר על מחלה ויראלית שגורמת לקושי בנשימה, כי שתי המחלות גורמות לקושי בדרכי הנשימה העליונות. ההתייחסות שלנו היא אותה התייחסות. אני מניח שיש עוד מקרים כאלו, אך היא הראשונה שאובחנה בשני המקרים. גם השפעת היא מחלה מידבקת מאוד, ומאחר שהצוות הרפואי מחוסן כולו לקורונה ורובו לשפעת - זה בהחלט אתגר. אנחנו בהחלט רואים תחלואה הולכת וגדלה של שתי המחלות".
2 צפייה בגלריה
בית החולים בילינסון
בית החולים בילינסון
בית החולים בילינסון
(צילום: נדב אבס)
בתוך כך, אתמול עדכן משרד הבריאות כי בשבוע האחרון דיווחו בתי החולים על 1,849 חולים מאושפזים בעקבות סיבוכים של המחלה. כך עולה מנתוני המרכז הלאומי לבקרת מחלות. בין החולים המאושפזים ישנם 605 ילדים ו-124 יולדות ונשים הרות. רוב החולים נדבקו בנגיף שפעת מסוג A שזוהה במעבדה המרכזית לנגיפים כשפעת מתת-סוג A/H3, הכלול בתרכיב החיסון נגד שפעת הניתן בעונה זו בישראל.
נגיף השפעת עלול לגרום לתחלואה קשה, כגון דלקת ריאות, סיבוכים אחרים בדרכי הנשימה, דלקת בשריר הלב ואף מוות. במשרד הבריאות קוראים לכלל הציבור מגיל שישה חודשים ומעלה להתחסן נגד שפעת. ניתן לקבל את חיסון השפעת יחד עם חיסון הקורונה או בכל מרווח זמנים ממנו.