שופט בית משפט השלום בראשון לציון, יונתן לבני, החליט להאריך את מעצרם של חמשת החשודים מהאירוע בחניון בבאר יעקב בחמישה ימים, עד ליום שני ה-16 בינואר. החמישה נעצרו אתמול בערב, כשהם חשודים באחזקת נשק חם וקר שלא כדין, בקשירת קשר לביצוע פשע ובניסיון פגיעה בשוטר. השופט לבני דחה את בקשת המשטרה להאריך את מעצרם של החמישה ב-11 ימים.
2 צפייה בגלריה
סיכול ניסיון חיסול בבאר יעקב
סיכול ניסיון חיסול בבאר יעקב
"באחד האקדחים היה כדור בקנה". תיעוד האירוע בבאר יעקב
האירוע החל אתמול (רביעי) כאשר התקבלה במשטרה קריאה על קטטה ברחוב הברוש בבאר יעקב, עם חשודים המחזיקים באקדח או חרב. במהלך הסריקות אחר חשודים התקבל דיווח על פריצה לחניון תת קרקעי ברחוב שביט בעיר.
השוטרים הגיעו למקום והבחינו ברובה דיג שמונח על אחת מתיבות הדואר בבניין. עם כניסתם לחניון, אחד החשודים ניסה להחביא אקדח ונעצר, והשוטרים ערכו חיפוש בכליהם. ברכבו של החשוד הרביעי נמצאו אקדח עם מחסנית ותחמושת, סכין מטבח, גרזן, כפפות, חם צוואר, מסיכות סקי ומפתח צינורות.
נציג המשטרה הציג לשופט לבני סרטון של האירוע בפתח הדיון, ואמר כי "מדובר בצילומי אבטחה של האירוע", אך סירב לענות האם מזהים את מי מהחשודים בסרטונים. "אלו מספר סרטונים מהזירה. מכיוון שזו תחילת החקירה והסרטונים לא הוטחו עדיין בחשודים, ושניים מהם שתקו בחקירתם, אני לא אענה על זה. הם נתפסו כולם באותם חשדות, כשבאחד האקדחים היה כדור בקנה", אמר.
2 צפייה בגלריה
סיכול ניסיון חיסול בבאר יעקב
סיכול ניסיון חיסול בבאר יעקב
"אין תוצרים ממצלמת הגוף". תיעוד האירוע בבאר יעקב

נציג המשטרה הוסיף כי השוטר שירה באירוע פעל מתוך הגנה עצמית. "בדו"ח הפעולה של אחד השוטרים הוא ציין כי ירה לאחר שהחשודים תקפו אותו בזמן שניסה לעצור את החשוד שהסליק את הנשק. מדובר בשוטר סיור, שיש הנחה שהייתה לו מצלמת גוף, וממנה עדיין אין תוצרים".
סוגיית מצלמת הגוף עמדה במרכז הדיון, כאשר עורכי דינם של כלל החשודים תהו מדוע לא הוצגו תוצריה. אחד מהם, עו"ד אילן קדוש, אף טען כי "יש לגנוז את התביעה בשל חוסר ראיות". במהלך הדיון התגלה כי החשוד שברכבו נמצא אקדח מסר את גרסתו למשטרה, ועורך דינו טען שמדובר בלא יותר מאקדח צעצוע. נציג המשטרה לא התרשם, והשיב "נתפסו כלים, אחד מהם עם כדור בקנה".
עורך דין אייל אוחיון המייצג את החשוד מוטי מגן ניסה להבין מה חלקו של מגן באירוע, לפי המשטרה. אוחיון ייצג את החשוד לצד עורכי הדין יקי קהן ואלון קריטי, שייצגו את החשודים הנוספים. נציג המשטרה טען כי הוא ניסה למנוע מהשוטר לעצור את חברו, בעודו מחזיק בנשק עם כדור בקנה.
בהחלטתו כתב השופט לבני: "עיינתי בחומר החקירה ושמעתי את הצדדים, וקבעתי שיש חשד סביר שמייחסים אליהם. עוד קבעתי כי יש סכנה שהם יפעלו נגד אדם, ולא ניתן להורות על שחרורם בשלב זה, עם זאת על מנת לפקח על החקירה״.