לוחמי גדוד 13 של חטיבת גולני, שאיבד 41 לוחמים ב-7 באוקטובר ולוחמי שריון מגדוד 53, נתקלו הלילה במספר חוליות מחבלים בשטח רצועת עזה בו הם פועלים כבר מספר ימים. המחבלים ביצעו לעברם ירי של טילי נ״ט והפעילו לעברם מטענים רבים.

הלוחמים ניהלו עם המחבלים קרב ממושך תחת אש מאסיבית. במהלך האירוע מחבלים ניסו לטפס על הכלים של הלוחמים, וחוסלו. במקביל, הכווין הכוח הקרקעי כלי טיס וכוחות ארטילריה לתקיפות מהאוויר. המחבלים חוסלו והוסרה הסכנה לכוח.

2 צפייה בגלריה
תיעוד מהקרב של חטיבת גולני ברצועת עזה
תיעוד מהקרב של חטיבת גולני ברצועת עזה
סגן נ': "אנחנו מתכוננים לקרב הבא שלנו"
(צילום: דובר צה"ל)
מפקד גדוד 13, סגן אלוף תומר, אמר: "במהלך העצירות מחבלי חמאס קפצו מתוך פירים, הקיפו אותנו ממספר מקומות, ירו עלינו אר פי ג'י וניסו להגיע לנמרים שלנו ולהניח עליהם מטענים". "בזכות היערכות טובה הצלחנו לפגוע בהם להרוג את חלקם ולהדוף את השאר. הפעלנו אש מהאוויר, הפעלנו ארטילריה ממרגמות והסתערנו עליהם עם הנמרים. התוצאה הייתה שהם הרוגים ואנחנו ממשיכים בתמרון עד הניצחון".
סגן נ', קצין לוחם בגדוד 13, אמר לאחר הקרבות: "אנחנו אחרי לילה של לחימה. נקלענו למארב, ניהלנו קרב עם עשרות מחבלים - כמעט שאין פצועים. יש עשרות מחבלים פצועים". "אנחנו ברוח טובה ואנחנו מתכוננים לקרב הבא שלנו עד לניצחון".
2 צפייה בגלריה
תיעוד מהקרב של חטיבת גולני ברצועת עזה
תיעוד מהקרב של חטיבת גולני ברצועת עזה
סגן אלוף תומר: "הם הרוגים ואנחנו ממשיכים עד הניצחון"
(צילום: דובר צה"ל)
ברשת הקשר נשמע מפקד גדוד 13, סגן אלוף תומר: "פלאי (יאיר פלאי, מח"ט גולני י.ז.) כאן תומר קבל אנחנו נמצאים על הציר מדרום ל*****. קיבלנו כאן התקפה משמעותית עם טילים וניסיונות הסתערות. יש לנו פגועים, קשה לי להגיד כמה אני פשוט שיביאו אש לחילוץ. שיסתערו עלינו להדוף את תקיפת המחבלים".
"נראה לי קצת נרגע", אמר, "אבל עדיין פשוט להגיע אלינו וכל מה שנמצא מחוץ לרק"ם להרוג מה שנמצא מחוץ לרק"ם להרוג. אנחנו חוטפים מקלעים גם על הרק"ם. הכול בסדר העיקר לטהר את הקו מחבלים שיש כאן אנחנו עושים כמיטב יכולתינו. אנחנו כרגע במלחמה אנחנו שורדים כאן צריכים את העזרה שלכם".
פלאי: תומר קודם כל מצוין אתה רגוע אתם עובדים מצוין
"מעולה אני אומר שנראה שמתחיל להירגע כאן והמחבלים נראה לי מתים ההתקפות נחלשו עד כדי הסתיימו. אני אומר לך שאנחנו מרגישים בטוחים מאוד להמשיך לשפר אלינו ולתת ירי לכל מי שנמצא ממזרח ומערב לציר שלנו מדרום ל***** ועוד כמה קטנות יעבור. בבוקר עוד נצא למשימה שלנו עבור".