ראש העיר התלונן על חברת התחבורה בעירו ונדהם לגלות שהיא נבחרה במכרז שוב: ראש העיר הוד השרון, אמיר כוכבי, הגיב בחריפות ברשתות החברתיות על החלטת משרד התחבורה להשאיר את מפעילת האוטובוסים מטרופולין כזו שתשרת את תושביו באשכול השרון.
2 צפייה בגלריה
אוטובוסים מטרופולין
אוטובוסים מטרופולין
"יש מאסה מצטברת של תלונות". ארכיון
(צילום: צביקה טישלר)
כוכבי כתב בטוויטר כי "משרד התחבורה זה כזה: 'שמענו את תלונותיך (ותלונות הערים מסביב) לגבי מפעיל התחבורה הציבורית ונקדם את המכרז כדי להחליף אותו'. גם משרד התחבורה: בוחר את אותו מפעיל ומודיע על כך בשמחה". את הציוץ סיכם כוכבי באמירה: "אחר כך שואלים למה אנשים קונים רכב".
תגובה זו של כוכבי הגיעה בעקבות הודעת המשרד אתמול כי החברה זכתה במכרז החדש לאזור השרון. בהודעה המפורטת שמתחילה במילים "בשורה לאשכול השרון", נכתב כי צפוי גידול של 40% בשירות התחבורה הציבורית, כולל שבעה קווים חדשים, 28 קווים מתוגברים, ושלושה קווים שמסלולם ישודאג באמצעות כ-500 אוטובוסים חדשים, מהם לפחות 191 חשמליים, שיאפשרו נסיעה מהירה ושקטה יותר.
"חברת מטרופולין תחבורה ציבורית בע"מ זכתה במכרז משרד התחבורה להפעלת קווי התחבורה הציבורית באשכול השרון", נכתב בהודעת המשרד. "במסגרת המכרז, החברה תמשיך להפעיל את קווי השירות בכפר סבא, הרצליה, רעננה, הוד השרון, רמת השרון וכוכב יאיר, בתוספת של יותר מ-144 אלף ק"מ נסיעה בכל שבוע, בשירות העירוני בערי השרון והבין-עירוני ביניהן לבין ערי גוש דן, וליעדים נוספים".
2 צפייה בגלריה
אמיר כוכבי, ראש העיר הוד השרון מגיב לזכייתה של חברת "מטרופולין" במכרז באזור השרון
אמיר כוכבי, ראש העיר הוד השרון מגיב לזכייתה של חברת "מטרופולין" במכרז באזור השרון
תגובתו של ראש העיר הוד השרון בפייסבוק לזכייתה של חברת מטרופולין במכרז
(מתוך פייסבוק)
כוכבי סיפר ל-ynet כי לא עבר יום אחד בארבעת שנותיו בתפקיד שלא קיבל בו צרור תלונות על מטרופולין מתושבים. "יש מאסה מצטברת של תלונות וכבר לפני שנתיים וחצי התחלתי לדבר עם ראשי ערים אחרים באזור, שסיפרו לי כי אצלם הדבר דומה. בגלל התלונות שלנו יצאו למכרז", הסביר.
לטענתו, הוא שמח על הידיעה בשעתו שמשרד התחבורה יצא למכרז, אך פחות אהב את העובדה שדעותיהם של ראשי העיריות לא נשמעו, ושמטרופולין זכו בו בשנית. "לא באו לשמוע את הבקשות והתלונות שלנו. לא היה שום הליך מסודר לבדוק את החברות, ובסוף קיבלנו את אותה הגברת, אפילו לא בשינוי אדרת".
"אני מוכן לקדם נת"צים ולהקדיש נתיבי נסיעה עבורם, אבל אני רוצה שיפור בשירות. ואיך יהיה כזה אם בוחרים באותה חברה?", תהה כוכבי. "איך תהיה 40% תוספת בנסיעות אם היום הם לא עומדים בנסיעות? זו התנהלות שערורייתית של המשרד, והתחלנו לבדוק את האפשרויות המשפטיות שלנו. זה מראה שוב כמה המשרד בירושלים מנותק מהמציאות. איך נבחרת החברה שלא עמדה בתנאי המכרז? זו שערורייה. נדרוש לראות את הפרוטוקולים של ישיבות המכרז".
ממשרד התחבורה נמסר: "המכרז להפעלת קווי שירות באשכול השרון כולל הרחבה משמעותית של שירות התחבורה הציבורית באזור, הנגשת השירות לאזורים חדשים ושיפור משמעותי של קווי השירות הקיימים. המכרז פורסם בחודש מאי, באופן פומבי ותחרותי, ובו מנגנוני בחירה קבועים מראש כפי שנהוג במנהל תקין. למכרז הוגשו שמונה הצעות, שנבדקו בהתאם למנגנונים שנקבעו, וקיבלו ניקוד על סמך התוכניות התפעוליות והעסקיות שהוגשו במסגרת ההליך ועל סמך ניסיון העבר, המתבסס על נתוני שנת 2021, שהיו ידועים במועד הגשת ההצעות. הצעת מטרופולין נבחרה כזוכה לאחר שנוקדה בהתאם למתודולוגיית הבדיקה של הוועדה, ובשקלול הכולל קיבלה את הניקוד הגבוה ביותר. המשרד פועל וממשיך לפעול לשיפור האמינות והשירות של התחבורה הציבורית בארץ, ובאשכול השרון בפרט".