לוחם צה"ל הושעה היום (שבת) מלחימה לאחר שתועד פורץ למסגד. דובר צה"ל מסר כי "התנהגות החייל אינה עומדת בקנה אחד עם הערכים של צה"ל. הוא יטופל משמעתית ויינקטו צעדים פיקודיים ומשמעתיים בהתאם לממצאים. במידה ויתגלו מעורבים נוספים הם יטופלו משמעתית בהתאם לממצאים".
גורם בהנהלת הוואקף האיסלאמי בחברון טען כי מתנחלים, בליווי כוחות צה"ל, פרצו לפנות בוקר למסגד א-ראס בדרום חברון, תלו דגלים בתוך המסגד, הוציאו את עובד המקום והשמיעו שירים באמצעות רמקולים. לדבריו, לאחר תיאום מול גורמי המנהל האזרחי הישראלי, המתנחלים עזבו את המקום והמסגד נפתח מחדש לתפילות כסדרן.




