סמל-ראשון שחר פרידמן (20) מירושלים, לוחם בגדוד 101 בחטיבת הצנחנים, נפל במהלך סוף השבוע בקרבות בצפון רצועת עזה. נויה, אחותו של שחר, סיפרה הערב (שבת) על אופיו המיוחד: "שחר היה ילד בנשמה, הייתה לו רגישות יוצאת דופן לזולת. הוא היה מדריך בבני עקיבא בשבט יובל, שבט של ילדים עם צרכים מיוחדים. הוא היה עוזר לכל ילד, אדם במצוקה או זקן שראה ברחוב - היה ניגש אליו מיד ומסייע לו להרים את הסלים".
האחות אמרה עוד: "שחר היה ממש הדבק של המשפחה ותמיד עטף אותנו באהבה. בשלוש השנים האחרונות הייתה לו חברה והקשר ביניהם היה מיוחד מאוד. הם אפילו היה אמורים לטוס לטיול הגדול והם כל-כך התרגשו. שחר היה בחופשת שחרור, וב-7 באוקטובר לקח חלק משמעותי מאוד בלחימה לשחרור יישובי עוטף עזה. הוא הציג לנו חזות מאוד חזקה ואמר שאם יקרה לו משהו הוא רוצה שנהיה שמחים. ביקרנו אותו מספר ימים לפני הכניסה הקרקעית, שחר חלם להשתחרר ולהמשיך ולתרום לביטחונה של ישראל גם אחרי השירות הצבאי".
7 צפייה בגלריה
עדן פרוביזור,  שחר פרידמן
עדן פרוביזור,  שחר פרידמן
סרן עדן פרוביזור וסמ"ר שחר פרידמן
העיתונאי אבי יששכרוף פרסם כי שחר היה בן הזוג של בתו החורגת נגה. "ביום חמישי 5 באוקטובר הוא יצא לחופשת שחרור, בשישי חגגנו בארוחה משפחתית, ולמחרת הוא חזר לצבא", סיפר יששכרוף. "בשלוש השנים האחרונות שחר היה אצלנו בן בית, בן למשפחה דתית מירושלים שהתאהב בנגה, חילונית מרמת השרון, מעל הראש, ומאז שני הילדים היפים האלה היו יחד צמודים צמודים.
"היו להם מיליון חלומות וכבר קנו כרטיס טיסה למזרח כדי לטוס יחד לאחר שיסיימו את הצבא. שחר, עלם החמודות יפה התואר, האיש המצחיק כל כך, רצה לכבוש את העולם ולאחר מכן להצטרף לשב"כ. הוא אהב את החיים וטרף אותם (וגם סטייקים שהוא אהב כל כך). הוא כבש כל אדם בכנות שלו ובחיוך שלו והיה הדבר הכי מתוק שאפשר לדמיין. תמיד שם, תמיד עוזר, גם בחופשות מהצבא".
יששכרוף כתב עוד: "כמה ימים אחרי שהתחילה המלחמה הצלחתי להגיע אליו בעוד הלחימה בעוטף מתנהלת. זו הייתה הפעם האחרונה שראיתי את הילד הכובש הזה. שאיך אמרה עליו אחותו? הוא אהב להאכיל את כולם ולעשות אותנו שמנים יותר. שחר האהוב והיקר שלי, יצא להפוגה לעוטף לפני שבועיים ואהובתו נגה הגיעה לבקר אותו. וזו הייתה פגישתם האחרונה. אהבה צעירה שנגדעה באיבה. יהי זכרו ברוך".
7 צפייה בגלריה
שחר פרידמן והוריו לפני הכניסה לעזה
שחר פרידמן והוריו לפני הכניסה לעזה
שחר פרידמן והוריו לפני הכניסה לעזה
(באדיבות המשפחה)
בקרבות בצפון רצועה עזה נפל גם סרן עדן פרוביזור (21) מאלפי מנשה, מפקד מחלקה בגדוד 52 בחטיבה 401 (עוצבת עקבות הברזל). אביו גיא סיפר על ילד מושלם שהצטיין בהכול ותכנן מסלול ארוך בצבא. "כשדיברנו לפני כמה ימים, המשפט האחרון שלו היה 'אני נשאר בצבא'. הוא תכנן לצאת לקורס מ"פ ולהמשיך הלאה בצבא. האירועים האחרונים רק חיזקו אצלו את הרצון להישאר בצבא. הוא אהב את הטנקים ואת היחידה ואת החיילים שלו".
עוד סיפר האב גיא בבכי: "עדן היה אדם מאוד משימתי. כשהחלה המלחמה ב-7 באוקטובר עדן היה ברמת הגולן באימון. הוא והחיילים שלו הוקפצו במסוקים ישירות ללב הקרבות בדרום. בשעות הראשונות למלחמה הם הוצבו באזור המסיבה ברעים ונאבקו בעשרות המחבלים שהיו שם. אחרי כמה שעות הגיעו גם הטנקים והם המשיכו להילחם איתם. הוא הבין מהר מאוד את האחריות שיש לו. דיברנו איתו כמה פעמים והוא קצת סיפר על מה שקרה, אבל הוא תכנן לספר לנו הכול כשיחזור ועכשיו הוא כבר לא יחזור אלינו".
על יכולותיו של הבן, סיפר גיא: "עדן היה ילד שרצה לאכול את עולם, להצטיין בכל מה שהוא עושה. הוא למד קראטה, הייתה לו חגורה שחורה, והוא הצטיין בזה. כך גם בחטיבת הביניים וכנ"ל בצבא. הכאב הוא בלתי-נתפס, סיפרו לי שהקרבות שבהם הוא נפל היו הקשים ביותר בלחימה בעזה מאז הכניסה הקרקעית. עדן אמר שהוא רוצה להישאר בצבא, ועכשיו הוא נשאר שם לתמיד. היינו שישה ועכשיו אנחנו חמישה פלוס אחד".
שי רוזנצוויג, ראש מועצת אלפי מנשה שהכיר את עדן, אמר: "אני וכל קהילת אלפי מנשה המומים וכואבים על נפילתו בקרב של הקצין, בן היישוב, עדן פרוביזור הי"ד. עדן היה ילד ערכי ושורשי, מלח הארץ שנפל בעת פעילות מבצעית בהגנה על המדינה אותה אהב כל כך, אנחנו מחבקים את המשפחה בשעה קשה זו". סרן פרוביזור יובא למנוחות ביום ראשון בשעה 14:00 בבית העלמין הצבאי באלפי מנשה.
7 צפייה בגלריה
שלמה גורטובניק ז"ל
שלמה גורטובניק ז"ל
סמ"ר שלמה גורטובניק
( צילום: דובר צה"ל)
7 צפייה בגלריה
עדי מאלכ חרב  בן 19, מבית ג׳ן, לוחם בסיירת נח״ל, חטיבת הנח"ל
עדי מאלכ חרב  בן 19, מבית ג׳ן, לוחם בסיירת נח״ל, חטיבת הנח"ל
סמ"ר עדי מאלכ חרב
( צילום: דובר צהל)
7 צפייה בגלריה
 רס״ר (מיל׳) דוד (דודי) דגמי  ז"ל
 רס״ר (מיל׳) דוד (דודי) דגמי  ז"ל
רס"ר במיל' דוד (דודי) דגמי
מוקדם יותר התיר דובר צה"ל לפרסם כי בקרבות בסוף השבוע בצפון רצועת עזה נפלו גם סמל-ראשון שלמה גורטובניק (21) ממודיעין, חובש קרבי בגדוד 46 בחטיבה 401 (עוצבת עקבות הברזל), סמל-ראשון עדי מאלכ חרב (19) מבית ג'אן, לוחם בסיירת הנח"ל בחטיבת הנח"ל, ורב-סרן ג'מאל עבאס (23) מפקיעין, מפקד פלוגה בגדוד 101 בחטיבת הצנחנים. כמו כן הותר לפרסם על מותו של רב-סמל ראשון במיל' דוד (דודי) דגמי (43) מראשון לציון, פרמדיק בחטיבה הדרומית באוגדת עזה שנפל ב-7 בנובמבר.

7 צפייה בגלריה
הרמטכ"ל הרצי הלוי פגש את רס"ן ג'מאל עבאס בביקורו בעדה הדרוזית
הרמטכ"ל הרצי הלוי פגש את רס"ן ג'מאל עבאס בביקורו בעדה הדרוזית
הרמטכ"ל הלוי עם רס"ן עבאס
(צילום: דובר צה"ל)
7 צפייה בגלריה
משפחתו של ג'מאל עבאס
משפחתו של ג'מאל עבאס
משפחתו של ג'מאל עבאס
(צילום: אפי שריר)
דובר צה"ל פרסם הערב הקלטה מקולות הקשר תוך כדי הלחימה משיחה בין סרן ג'מאל עבאס שנפל בקרבות בעזה עם אביו אלוף-משנה במיל' ענן ואחיו סרן במיל' גדעון שמשרתים בפיקוד הצפון. "קודקוד מאבא", נשמע אומר ענן, ואז בנו ג'מאל אומר "המשך".
האב ענן: "קודקוד מאבא וגדעון, מוסרים לך ד"ש חם חם. קודקוד, אתם חוד החנית של הלוחמים. תשמרו על עצמם, תכו בחמאס, תשמידו אותם. תילחמו בתעוזה, בתבונה ובחכמה ותגבו מחיר מהאויב. תישארו כמה שצריך בפנים ועד הניצחון. מתגעגעים מאוד ואוהבים. תחזרו בשלום. תומכים איתכם מפיקוד הצפון ומהמשפחה. תשמרו על עצמכם, תחזרו בשלום ונתראה".
ג'מאל: "תודה רבה". ענן: "תודה תודה, תשמור על עצמך ונהיה בקשר". ג'מאל: "אין בעיה, אבא יקר. מזל טוב על הדרגה". האח גדעון: "קודקוד, מאחל לך הצלחה רבה. מתגעגע אליך, אוהב אותך, מחכה שתחזור, עד הניצחון אחי". ג'מאל: "בעזרת השם גדעון, גם אתה מברוק על הדרגה". גדעון: "תודה קודקוד".
הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי תועד לוחץ את ידו של רס"ן עבאס בפגישה שקיים השנה בעדה הדרוזית. תת-אלוף במיל' רון כתרי, לשעבר מנכ"ל בית הספר הריאלי בחיפה, ספד לעבאס: "רס"ן ג'מאל עבאס - פנימיון דרוזי ממחזור 2017, מ"פ צנחנים בגדוד 101, נהרג היום ברצועה. גם אחיו גדעון - פנימיון, שאחרי פציעה בשירותו היה מ"פ בפנימייה. הייתה לי הזכות לשרת עם הסבא, גדעון, באל עריש (1971-2), הוא היה אז מפקד סיירת המיעוטים 299. תנחומים, מהלב".