הכנסת אישרה היום (חמישי) סופית את הצעת חוק התגמולים למשרתי מילואים, שמעלה את שכר המינימום היומי למגויסים מ-7 באוקטובר, מ-215 ל-300 שקלים. לפני ההצבעה, ח"כ משה טור פז (יש עתיד) עלה לנאום כשהוא לבוש במדי צה"ל: "אני אומנם ח"כ, אך כעת אני מייצג יותר מ-200,000 משרתי מילואים. מאות אלפים עצרו את חייהם, עזבו הכול והלכו למשימתם להגן על המולדת".

הצעת החוק הממשלתית קיבלה את תמיכת האופוזיציה והקואליציה ועברה באופן סופי בקריאה שנייה ושלישית. כאמור, התגמול המינימלי היומי למשרתי מילואים שגויסו במלחמת "חרבות ברזל" החל מ-7 באוקטובר, יעלה מ-215 ל-300 שקלים. שכר המשרתים ישולם להם רטרואקטיבית, מיום גיוסם ללחימה.
ועדת העבודה והרווחה שדנה בנוסח ההצעה, האריכה את תוקף הוראת השעה בחודש נוסף, כך שתעמוד בתוקף עד סוף השנה האזרחית, עם אפשרות להארכה נוספת במקרה של הימשכות הלחימה, במטרה לתת ודאות לחיילי המילואים ולמנוע צורך בהארכות חוזרות ונשנות.
בימים אלה משמש טור פז כקצין אגף המבצעים של אוגדת עזה בדרום. לוח הזמנים שלו מתנהל בין חיי המילואים, בהם הוא לובש את המדים הירוקים, לבין חייו כח"כ, שבהם הוא לובש חליפה ומשתתף בדיוני הוועדות ובהצבעות במליאה. הפעם, לא הספיק טור פז להחליף בגדים לפני שהגיע לכנסת, מאחר והגיע ישירות ממשמרת לילה בחמ"ל באוגדת עזה שהסתיימה בשעות הבוקר.
הכותרת
מי באמת אחראי להשיב את החטופים הביתה?
23:39
2 צפייה בגלריה
ח"כ משה טור פז מיש עתיד עלה לדוכן הנואמים במליאת הכנסת כשהוא לבוש במדי צה"ל
ח"כ משה טור פז מיש עתיד עלה לדוכן הנואמים במליאת הכנסת כשהוא לבוש במדי צה"ל
ח"כ טור פז: "אני מייצג יותר מ-200,000 אנשי מילואים"
(צילום: דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ')
בשגרה, חברי כנסת לא אמורים לשרת במילואים. עם זאת, בצה"ל ביקשו שיתייצב לשירות בטענה שזקוקים לניסיונו המבצעי במלחמה, וכבר ביום ראשון, 8 באוקטובר, טור פז התייצב באוגדה. בדבריו על דוכן הנואמים במליאה סיפר: "את משמרת הלילה סיימתי בתשע בבוקר היום, אי שם בדרום הארץ. הצטרפתי כאן לחבריי בירושלים לדיון בוועדת העבודה והרווחה לדיון שהתחיל ב-11:00, בלי שינה, בלי אוכל, ישר לדיון על תגמולי חיילי המילואים".
על החוק שעבר אמר ח"כ טור פז כי מדובר ב"חוק ראוי, הוא מתקן את שכר המינימום המעליב. מקווה שנצליח לתקן דברים נוספים בעתיד. אני מבקש שביום שאחרי נזכור את חיילי המילואים, אלו שמסכנים עכשיו את חייהם כדי להגן על כולנו. זה רק הצעד הראשון".
2 צפייה בגלריה
ח"כ משה טור פז מיש עתיד עלה לדוכן הנואמים במליאת הכנסת כשהוא לבוש במדי צה"ל
ח"כ משה טור פז מיש עתיד עלה לדוכן הנואמים במליאת הכנסת כשהוא לבוש במדי צה"ל
יו"ר הכנסת אוחנה: "עבר בתמיכה רחבה, האופוזיציה והקואליציה משתפים פעולה"
(צילום: דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ')
החוק עבר ברוב של 11 חברי כנסת, ללא מתנגדים. יו"ר הכנסת, ח"כ אמיר אוחנה, אמר: "אל תתרשמו מהנוכחות הדלה של חברי בכנסת במשכן כעת, החוק הזה עובר בתמיכה רחבה. יום חמישי זה לא יום שהמליאה מתכנסת בדרך כלל, עשינו זאת באופן חריג רק כי הבנו שככל שהחוק יעבור מוקדם יותר, כך משרתי המילואים יקבלו את התגמולים מוקדם יותר. יש חברי כנסת רבים שגם אם לא כאן ושמם לא יופיע בפרוטוקול, הם תומכים בו והם איתנו. זאת שעתה היפה של הכנסת, חברי כנסת מהאופוזיציה והקואליציה משתפים פעולה".