פרופ' איתמר גרוטו, לשעבר המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, אמר הבוקר (יום ב') ברקע העלייה הקלה במספר חולי הקורונה המאושפזים כי הוא לא צופה שהממשלה תחליט על סגר לקראת חגי תשרי בספטמבר הקרוב: "נראה לי שקיימת סבירות מאוד מאוד נמוכה שבכלל יהיה דבר כזה", אמר פרופ' גרוטו בריאיון לאולפן ynet.
לפי נתוני משרד הבריאות המעודכנים, 423 ישראלים אובחנו אתמול כחיוביים לקורונה. בסך הכול בוצעו אתמול כ-55 אלף בדיקות קורונה ושיעור החיוביים עמד על 0.8%. מספר חולי הקורונה המאושפזים בבתי החולים ממשיך כאמור לעלות בהדרגה והבוקר הוא עומד על 81. מצבם של 47 חולים מוגדר קשה, 13 מהם מחוברים למכונות הנשמה.
2 צפייה בגלריה
ילדים מתחסנים
ילדים מתחסנים
מבצע החיסונים נמשך
(צילום: עידו ארז)
לקראת כינוס קבינט הקורונה מחר, אמר פרופ' גרוטו כי "בתנאים הנוכחיים, מוקדם מדי לדבר על הגבלות. יש עלייה במספר המאומתים אבל היא לא דרמטית. אני באמת חושב שהחיסונים בסך הכול יעילים, עושים עבודה. אפשר לשקול 'תו ירוק', יש היגיון בלחזור אליו אבל לא מעבר לזה, בוודאי לא הגבלת התקהלויות ודברים מהסוג הזה.
"כרגע לא הייתי משנה משהו במדיניות, כל עוד אנחנו נמצאים במצב שבו רואים שהחיסון יעיל. הדבר הכי חשוב זה לראות מה עושה החיסון והנתון הכי חשוב שאפשר להסתכל עליו זה כמה חולים קשים יוצאים מכל אלף חולים מאומתים. בינתיים אני מאוד מקווה שזה יישאר על אחוזים נמוכים מאוד".
2 צפייה בגלריה
חגיגות אחרי ניצחון אנגליה בחצי הגמר יורו 2020 לונדון
חגיגות אחרי ניצחון אנגליה בחצי הגמר יורו 2020 לונדון
החגיגות בלונדון בחצי הגמר. אחרי הגמר כבר אף אנגלי לא חגג
(צילום: AP)
פרופ' גרוטו נכח אתמול בגמר היורו בין אנגליה לאיטליה שנערך באצטדיון וומבלי בלונדון. לנוכח העובדה שהמשחק נערך מול עשרות אלפי צופים שרובם לא עטו מסכות, אמר פרופ' גרוטו: "אף אחד כמעט לא שם מסכה. הרגשתי שאני משתתף באיזשהו סוג של ניסוי. כנראה שאנחנו בדרך הנכונה לפחות בשלב הזה מול הקורונה. מרגע שראש ממשלת בריטניה ג'ונסון הודיע על הסרת ההגבלות, תוך יום או יומיים ראית כבר איך אנשים מתחילים למלא את הרחובות, הפאבים, המסעדות והחנויות.
"חוץ מהמשחק שהיה אתמול, על מסכות כן מקפידים במקומות הסגורים. עוד נושא שכדאי לקחת מפה זה הבדיקות המהירות. כל אחד יכול ללכת לבית מרקחת, לקנות לעצמו בדיקה מהירה ולעשות כל יום בדיקות".