1 צפייה בגלריה
ראש הממשלה בנימין נתניהו נואם באו"ם
ראש הממשלה בנימין נתניהו נואם באו"ם
ראש הממשלה בנימין נתניהו
(צילום: SPENCER PLATT / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP)
"אזרחי עזה,
איננו רוצים לפגוע באיש מכם. נהפוך הוא, אנו רוצים אתכם כשכנים חופשיים. אנחנו גם מכבדים את השאיפות הלאומיות שלכם, כל עוד הן אינן בסתירה להסכם שלום עתידי וחיי שלום בינינו לבינכם. איננו מוכנים שברצועת עזה יתקיימו גופים חמושים כמו חמאס והג'יהאד האיסלמי, אשר מאיימים על שלום אזרחי מדינת ישראל, ואשר ביצעו בסוף השבוע שעבר פשעי מלחמה נגד אזרחינו וטבחו באכזריות בילדים, נשים וזקנים. אנחנו במלחמה עם חמאס והג'יהאד ואנחנו ננצח בה. רבים מאזרחי עזה לא רוצים מלחמה זאת, אשר נכפית עליהם על ידי ארגונים אלו.
"אני קורא לכל הארגונים והחמושים ברצועה להכריז על הפסקת הלחימה ולמסור את כלי נשקם לצה"ל. מיד או במקביל לכך יוחלפו כל השבויים מהארגונים ברצועה עם כל השבויים והחטופים הישראלים שברצועת עזה.
"לאחר מכן תוכל הרצועה להשתקם כלכלית בעזרת כל העולם, כולל ישראל, בתנאי שלא יהיה בה נשק, ובתנאי שתחיה בשלום לצידנו. בתנאים אלו תוכל הרצועה לבנות נמל ימי ואווירי ולהשתקם כלכלית. לאחר שתוכח יכולת השלטון המקומי בעזה לשמור על חברה שוחרת שלום, תוכל עזה גם להיות מדינה עצמאית, ריבונית ומפורזת מנשק. אין לנו מחלוקת עמכם על הגבול הבינלאומי, ולא קיים שום מכשול לשלום בינינו, פרט לשאיפת ארגוני הטרור להשמיד את מדינת ישראל.
"אם לא תקבלו הצעת שלום זאת, ימשיך צה"ל בלחימה בכל דרך שיראה לנכון במסגרת החוק הבינלאומי, וזאת כדי להרוג כל חמוש ברצועת עזה, תוך ניסיון לא לפגוע באזרחים אך ללא סיכון מיותר של חיילנו. חמאס והג'יהאד האסלאמי משתמשים בכם, תושבי עזה, כמגן אנושי על אנשיהם החמושים, ואתם נפגעים ותמשיכו להיפגע בשל כך. יש לכם אינטרס, לא פחות מאשר לישראל, לחיות ללא פחד מאימת ארגונים אלו, ובשלום עמנו.
"אנחנו עוצרים את הלחימה נגד החמושים שברצועה ל-24 שעות כדי שהארגונים יוכלו לדון בכך. לאחר מכן, אם לא יסכימו להצעת שלום זאת, תתחדש הלחימה, והיא תימשך כל עוד לא תתקבל הצעה זאת בשלב מאוחר יותר לאחר נזקים כבדים ואבדות רבות בנפש לשני הצדדים".
כוכביות

זה הנאום שאותו צריך ראש הממשלה בנימין נתניהו לשאת באוזני כל העולם, בשם ממשלת אחדות רחבה, וכך לאפשר את ניצחוננו הערכי והצבאי על מרצחי החמאס והג'יהאד.
פרופ' שמגר בן-אליהופרופ' שמגר בן-אליהו
אם יקבלו את דרישת הכניעה המוחלטת והחלפת השבויים, נפרקם לגמרי מנכסיהם הצבאיים ונשאף לכרות שלום עם גוף אזרחי שייצג את הפלסטינים ברצועה, או שנחייה לצידם כשהם ללא כל נשק ותחת פיקוח - עדיף על ידי גוף חיצוני כמו האיחוד האירופי.
אם לא יסכים חמאס להיכנע, נוכל להילחם בו עד חורמה, לשאוף להרוג את אחרון החמושים ברצועת עזה, וזאת בגיבוי נרחב של העולם המערבי, מתוך עמדה מוסרית גבוהה, ולאחר שנדחתה הצעתנו הכנה לשלום, הצעה אשר אינה מתפשרת בנושאי ביטחון.
  • פרופ' שמגר בן-אליהו, אוניברסיטת תל אביב
מעוניינים להציע טור לערוץ הדעות של ynet? שלחו לנו opinions@ynet.co.il