1 צפייה בגלריה
בן ברק ולפיד
בן ברק ולפיד
בן ברק ולפיד
(צילום: אוהד צויגנברג)
חבר הכנסת רם בן ברק מיש עתיד אמר בריאיון בכאן רשת ב' כי אם ראש הממשלה יאיר לפיד ירוץ גם בבחירות הבאות - הוא יתמודד מולו על ראשות המפלגה. יש עתיד, נזכיר, מעולם לא קיימה פריימריז על ראשות הרשימה - ובפעם האחרונה שהייתה כוונה לקיים כאלה, איש לא היה מוכן להתמודד מול לפיד.
למעשה, האחרון שרצה להתמודד בפריימריז על ראשות הרשימה היה עפר שלח, ולפיד דאג להראות לו את הדרך החוצה מהמפלגה. שלח, שניסה לרוץ אחר כך ברשימה עצמאית, ויתר אחרי שראה שלא יעבור את אחוז החסימה.
בן ברק עצמו הודה בריאיון כי על אף שיתמודד, "הסיכוי שלי לא גבוה". לדבריו, "לפיד הוכיח בשנה וחצי האחרונה בזמן שהיה ראש ממשלה מנהיגות, וגם יכולת לנהל את המדינה ברגעים מאוד קשים ורגישים. הוא קיבל ציון גבוה מאוד על התפקוד שלו כראש ממשלה".
מירב בן ארי, חברת מפלגתו של בן ברק, התייחסה הבוקר בריאיון ל-ynet radio להצהרתו. בן ארי נשאלה מה יקרה אם בן ברק יתמודד מול לפיד על ראשות יש עתיד, והשיבה: "מה זה, בדיחה לבוקר? איזה שאלה, בטח שלפיד, מי הביא אותי למפלגה? בטח שלפיד".
בן ברק עורר סערה לפני כשבועיים כהתייחס להקמת ממשלה בראשות בנימין נתניהו יחד עם חברי הכנסת איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ' ואמר: "להבדיל אלפי הבדלות, ואני לא משווה את זה לשום דבר - היטלר עלה לשלטון בצורה דמוקרטית". לפיד גינה את דבריו.
אחרי שפורסמו הדברים שאמר, בן ברק פרסם פוסט בפייסבוק שבו הבהיר: "אני מאמין, ותמיד האמנתי בראש הממשלה יאיר לפיד, שבזכותו הצטרפתי לפוליטיקה. כל רצוני היה שיהיה ראש הממשלה הבא. כרגע כל רצוני שיוביל את האופוזיציה אל מול מה שמסתמן כפגיעה אנושה בדמוקרטיה הישראלית, ואני אמשיך לתמוך בו, ולעמוד לצידו במאמץ החשוב כל כך לשמור על הדמוקרטיה הישראלית. הוא יעשה את זה באותה נחישות וכשרון שפעל בזמן שהיה ראש הממשלה, והוביל את ישראל להצלחות באירועים ביטחוניים וכלכליים קשים. בהצלחה לגוש השינוי בהובלת יאיר לפיד – המשימה היא קשה".