העיתון הנקרא ביותר בנורבגיה "דאגבלאדט" דיווח היום (ראשון) שישראל היא זו שפתחה במלחמה נגד חמאס ב-7 באוקטובר. "מאז שישראל פתחה במלחמה נגד חמאס בעזה ב-7 באוקטובר, הם ביקשו מהפלסטינים לברוח מדרום לנחל עזה", כך נכתב בכתבה נרחבת על המלחמה בעזה, שאליה מתלוות תמונות רבות שמתעדות את סבל הפלסטינים.
ישראלים שחיים בנורבגיה וקראו את הכתבה נדהמו כיצד עיתון מכובד משקר לקוראיו במצח נחושה. "איך אפשר להגיד שישראל פתחה במלחמה נגד חמאס וכך הכול התחיל?", תהה ליעד שרף שחי עד לאחרונה בנורבגיה וכיום מתגורר בתל אביב. "זאת פשוט חוצפה. אלה שלוש כותבות נורבגיות והן יודעות מצוין מה הן כתבו ושהן משקרות ביודעין. זה פשוט מזעזע לקרוא את הדברים".
1 צפייה בגלריה
העיתון הנורבגי דאגלבלאדט דיווח כי ישראל היא זו שהחלה את המלחמה נגד חמאס ב7 באוקטובר
העיתון הנורבגי דאגלבלאדט דיווח כי ישראל היא זו שהחלה את המלחמה נגד חמאס ב7 באוקטובר
מתוך העיתון הנורבגי "דאגלבלאדט"
(צילום: מתוך דאגבלאדט)
הכותרת
פני הרשע: האנשים שמאחורי המתקפה הרצחנית של חמאס / אבי יששכרוף
32:58
שגריר ישראל בנורבגיה אבי ניר תקף את העיתון בחריפות בציוץ: "ראינו שפלים רבים בתקשורת הנורבגית מאז שחמאס תקף אזרחים ישראלים ב-7 באוקטובר, טבח בהם, שרף אותם חיים, אנס נשים, אבל מה שעשה דאגבלאדט זאת כבר עלילת דם. ישראל התחילה במלחמה? מי? התינוק בן התשעה חודשים הזה שנחטף על ידי ארגון הטרור הרצחני ומוחזק כבר 43 ימים כבן ערובה? מה עם כבוד לעיתונות? מה לגבי האחריות שלכם לקוראים שלכם, לעובדות ולאמת?".
בכתבה נטען שעזה "מלאה בגופות לאורך המסדרונות ההומניטאריים" וישראל מואשמת שהיא זו שירתה בהם. זאת, אף שישראל סיפקה הוכחות שחמאס הוא זה שירה באזרחים כדי שלא יברחו דרומה. הכתבה מצטטת פלסטינים שטוענים ש"עדיף למות בבית מאשר להסתכן בירידה דרומה".
הכתבה מכילה גם קטעים של עלילת דם לפיה צה"ל מוציא להורג פלסטינים לעיני ילדים. בכתבה מצוטט פלסטיני ש"היה עד להוצאה להורג מול עיניו ועיני כל משפחתו". בנוסף, הכתבה מתארת כיצד "אם ראתה את בנה נורה ונהרג". גם דובר משרד הבריאות של עזה, הנשלט על ידי חמאס, מצוטט בכתבה כמי שאומר ש"המסדרונות ההומניטריים הם מסדרונות מוות".