בעיצומו של הדיון הסוער בכנסת על "חוק החשמל" מצא ח"כ איתמר בן גביר זמן להתראיין לאולפן ynet - מתוך אולם המליאה. "הכול בסדר, זה תקין. אם לאחמד טיבי מותר פייסבוק, גם לי מותר לשדר ל-ynet מהמליאה", הצדיק.
חבר הכנסת מהימין הקיצוני התראיין על רקע ההצבעה על החוק שמקדמת הקואליציה, המאפשר חיבור לתשתיות חשמל, מים וטלפון במבנים שהוקמו ללא היתר, בתנאים מסוימים. פעם אחר פעם קטעו חברי אופוזיציה את הדיון, הביעו את מחאתם נגד הקואליציה בצעקות "בושה", "מכרתם את המדינה" ו"עם ישראל לא יסלח לכם", והחרימו את ההצבעה בקריאה השלישית שבה תמכו 61 חברי כנסת מול אפס מתנגדים ושלושה נמנעים.
2 צפייה בגלריה
איתמר בן גביר מתראיין לאולפן ynet בזמן ההצבעה במליאה על חוק החשמל
איתמר בן גביר מתראיין לאולפן ynet בזמן ההצבעה במליאה על חוק החשמל
איתמר בן גביר מתראיין לאולפן ynet בזמן ההצבעה במליאה על חוק החשמל
(צילום: מורן אזולאי)
2 צפייה בגלריה
מליאת הכנסת
מליאת הכנסת
המהומה במליאה בזמן ההצבעה על חוק החשמל
(צילום: יואב דודקביץ')

"מוכרים את המדינה שלנו", אמר בן גביר בריאיון לאולפן ynet. "מצביעים על חוק שהוא מתנה לכל פורע חוק, מתנה לכל אלה שגנבו ופלשו. הרי אם היו אומרים את זה ביצהר היו אומרים 'שלטון החוק' ופתאום אין חוק, שום דבר". בן גביר הוסיף: "הקואליציה דרסה אותנו. עשו כאן דברים שלא עושים בשום כנסת".
אתמול הגיע בן גביר לבית החולים אסף הרופא שבו מאושפז העציר המינהלי השובת רעב הישאם אבו הוואש, בעקבות ההודעה על שחרורו הצפוי. בן גביר בא למקום עם כמה פעילים והתעמת עם בני משפחתו, וכן עם ח"כ איימן עודה (הרשימה המשותפת).
בן גביר התייחס לביקור ואמר: "זה מחבל תומך חמאס ורוצח יהודים. הם מתנהגים כאן כבעלי הבית ועל הדבר הזה לא אסלח לנפתלי בנט. השב"כ והצבא והמערכות שלנו נכנעות להם".

גם ח"כ ג'ידא רינאוי זועבי (מרצ) התייחסה במשדר למחאה החריפה של האופוזיציה נגד חוק החשמל. "זה פשוט בדיחה, כי הליכוד במשך 12 שנה לא עשה כלום אלא אפילו הפך את המצב לעוד יותר קטסטרופלי. הוא הזניח את הרשויות המקומיות, הזניח את הערים הערביות, ועכשיו הם באים ומתבכיינים. אז אני אומרת - די להתבכיינות, די לבכי ולנהי, עכשיו באים בקואליציה חדשה ומסדירים את מה שהליכוד היה אמור להחליט כבר שנים".
זועבי הסבירה את נחיצות החוק: "מדובר על שכונות קיימות בתוך ערים וכפרים ערבים שהם בתוך ישראל. מדברים על אזרחים ערבים במדינה שבגלל שאין להם איפה לבנות, אז הם בנו או התחילו להתרחב לאט-לאט, מכיוון שהמדינה במשך עשרות שנים סירבה לבנות ביישוב אחד. יש 60 אלף משפחות ערביות שאין להן יכולת להתחבר לחשמל. בעשור האחרון נשרפו כליל ילדים במשפחות שהיו בבתים שלא מחוברים בצורה חוקית לחשמל".