פרקליטות המדינה הגישה היום (ראשון) לבית המשפט המחוזי בתל אביב כתב אישום כנגד ציון ונונו (64), תושב קריית שמונה, לאחר שביצע מעשה סדום ומעשים מגונים בקטינים, הן בביתו בעיר והן במהלך שהותו במלון מפונים בהרצליה, כאשר הוא מבצע את העבירות בקטינים ששהו גם במקום.
1 צפייה בגלריה
ציון ונונו
ציון ונונו
ציון ונונו בהגשת כתב האישום בבית המשפט
(צילום: שאול גולן)
מכתב האישום שהוגש באמצעות עו"ד אפרת רותם מפרקליטות מחוז ת"א, עולה כי בין השנים 2021-2014 נהג להתארח בביתו של ונונו חברו, יחד עם בנו הקטין, קטין בן 6 עד 12 בסופי השבוע. בהזדמנויות רבות בתקופה זו ישנו הקטין ו-ונונו יחד, ובעת שהיו במיטה היה מבצע ונונו בקטין מעשים מגונים. לאחר שהגיע הקטין לגיל בר מצווה, ביקש ממנו ונונו להגיע אליו לבד לביתו והמתין לו כשהוא עירום.
לאחר שהגיע אליו הקטין, ביצע בו ונונו מעשים מגונים, מעשה סדום וכן הנחה אותו שלא לספר לאימו על מה שקרה, אלא שיאמר לה בכזב שהלך לחבר. בהמשך לכך, עד לשנת 2023, היה שולח ונונו סרטונים בעלי תוכן מיני לקטין ומסרונים בהם היה מפציר בו להגיע לביתו. כאשר היה מגיע הקטין, היה מבצע בו ונונו מעשים מגונים ומעשי סדום.
במקרה אחר, ובמספר הזדמנויות שונות, כאשר שהה במלון המפונים, הזמין ונונו לחדרו שלושה קטינים בני 6-7 ששהו במלון עם משפחותיהם המפונות. ונונו היה פונה לקטינים כאשר הם נמצאים לבדם, נוהג להציע להם סוכריות ומביאם לחדרו, שם ביצע בהם מעשים מגונים. בבקשת המעצר, ציינה עו"ד רותם כי "מסוכנותו של המשיב מתעצמת נוכח העובדה כי המשיב פיתה את הקטינים באמצעות ממתקים על מנת להגיע לחדרו ולשהות עימו ביחידות, וזאת בשעה שהוריהם של הקטינים שוהים עימו במלון תקופה ממושכת בשל היותם מפונים בעקבות המלחמה".
כתב האישום מייחס לונונו עבירות של מעשה מגונה בקטין שטרם מלאו לו ארבע עשרה שנים, מעשה מגונה בקטין שטרם מלאו לו שש עשרה שנים, מעשה סדום בקטין שטרם מלאו לו שש עשרה שנים שלא בהסכמתו החופשית, מעשה מגונה בקטין שטרם מלאו לו שש עשרה שנים שלא בהסכמתו החופשית ומעשה סדום בקטין שטרם מלאו לו שש עשרה שנים שלא בהסכמתו החופשית.
ונונו הודה בחקירתו בקשר מיני עם הקטין הראשון בגילאים 10 ל-13, לרבות מעשי סדום והודה גם בביצוע המעשים במלון המפונים.
עו"ד ענבר קינן, שמייצגת מטעם הסניגוריה הציבורית את ונונו, מסרה כי "מדובר באדם עם הנמכה קוגנטיבית, שבמשך שנים היה במסגרות שמותאמות למצבו. בית המשפט קיבל את בקשתנו והפנה אותו לוועדת אבחון לאנשים עם מוגבלויות. אנו נמתין לקבלת חוות הדעת".