חברי קבינט המלחמה יציינו גם הם את החג הערב (שני), שהגיע בצל המלחמה, והעובדה ש-133 חטופים עדיין מוחזקים בשבי ברצועת עזה. השר גדי איזנקוט, ששכל את בנו גל מאיר איזנקוט במהלך המלחמה, הגיע היום לכיכר החטופים בתל אביב - ונפגש לאורך היום עם כמה מהמשפחות. בפוסט שכתב בפייסבוק ציין כי "ערב חג החירות, שולחן הסדר האישי שלי והלאומי שלנו, לא שלם. אני מחבק את המשפחות השכולות, ואת הלוחמים והלוחמות שנקראו לדגל לפני חצי שנה, למלחמה צודקת מאין כמוה".
עוד הוסיף השר מהמחנה הממלכתי כי הוא "מבקש לחזק את תושבי היישובים בגבולות ישראל המפונים מביתם שאנו מחויבים להשיב בביטחון ואת ידי כוחות הביטחון וצה"ל. הציווי 'והגדת לבנך' מהדהד בכולנו את עוצמתו וחובתו רבת השנים של עם ישראל וגם הערב, אני מתפלל ופועל לחיזוק ביטחון ישראל ולהשבתם המהירה של החטופות והחטופים". יו"ר מפלגתו, השר בני גנץ, יקיים את סדר הפסח בקיבוץ יד מרדכי במועצה האזורית חוף אשקלון שבעוטף - אליו עבר כמה חודשים לאחר פרוץ המלחמה.

1 צפייה בגלריה
גדי איזנקוט ביקר בכיכר החטופים בתל אביב, שר הביטחון יואב גלנט סייר במוצבים בגבול רצועת עזה ונפגש עם גדוד 101 וגדוד נצח יהודה
גדי איזנקוט ביקר בכיכר החטופים בתל אביב, שר הביטחון יואב גלנט סייר במוצבים בגבול רצועת עזה ונפגש עם גדוד 101 וגדוד נצח יהודה
איזנקוט עם משפחות חטופים, גלנט עם לוחמי נצח יהודה
(צילום: מתוך פייסבוק, אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
שר הביטחון יואב גלנט הגיע שעות לפני ליל הסדר למעבר ארז, שם הוא נפגש עם לוחמי גדוד נצח יהודה - שנמצא על המוקד בימים האחרונים בצל הכוונה האמריקנית להטיל סנקציות חסרות תקדים על היחידה.
בשיחה עם הלוחמים אמר גלנט כי "אנחנו עומדים בפרץ במלחמה נגד שבעה צבאות וארגוני טרור, מערכת הביטחון ניצבת מאחוריכם - אף אחד בעולם לא ילמד אותנו על ערכים ומוסר". במסר לאמריקנים הוסיף כי ״מערכת הביטחון כולה, צה״ל וגם מדינת ישראל תומכים בכם, מעריכים אתכם ומחזקים אתכם בפעולה שלכם לשמור על מדינת ישראל".
לדבריו, "שגיאות ותקלות קורות בכל מקום שיש בו פעילות צבאית ואסור שיקרו, בוודאי לא דברים שקשורים לעניינים נורמטיביים שאסור לנהוג בהם, אבל זה שחייל אחד, או שניים, או חיילים עשו משהו לא נכון, זה לא מטיל דופי בגדוד. הגדוד הוא מסגרת לוחמת, שעושה את העבודה שלה ברמה גבוהה מאוד. אם יש מישהו שקורה איתו משהו, אנחנו מטפלים בו, אף אחד לא ילמד אותנו בעולם מה זה מוסר ומה זה נורמות".

במקביל לביקור הזה של גלנט, ראש הממשלה בנימין נתניהו עורר סערה ברשתות החברתיות - לאחר ששידר "עסקים כרגיל" ושיגר ברכת חג קצרה. "חג כשר ושמח לכל בית ישראל!", כתב. הציוץ זכה לתגובות נזעמות - ובין היתר חלק מהמגיבים טענו כי "החג לא יכול להיות שמח", כל עוד החטופים עדיין ברצועת עזה.
הערב יארח ראש הממשלה עם רעייתו שרה חיילים וחיילות בליל הסדר. מלשכתו נמסר כי "כיסא ריק הוקדש לטובת החטופים והחטופות שנמצאים בשבי החמאס".