המנון "התקווה" מושמע ברצף באגפים בהם מוחזקים מחבלי הקומנדו של חמאס. בשירות בתי הסוהר הוחלט להציב רמקול באגפים המבודדים שבהם שוהים מחבלי הנוחבה בבתי הכלא בישראל, ובאמצעותם להשמיע 24 שעות ביממה את ההמנון הלאומי. צפו בתיעוד מתוך האגף:

אסירי הנוחבה מוחזקים בנפרד מיתר האסירים, ובתנאים המינימליים ביותר הנדרשים לאחזקתם. אתמול (שלישי) ביקר השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, באגף כזה במתקן כליאה במרכז הארץ, בליווי נציבת שב"ס קטי פרי. בן גביר התרשם מהתנאים המיוחדים שבהם מוחזקים האסירים, ונפגש עם לוחמי יחידת "מצדה" של שירות בתי הסוהר.
במהלך ביקורו אמר בן גביר: "רוצחי הנוחבה לא צריכים לראות טיפה אחת של שמש. ראיתי את התנאים המינימליים בהם הם מוחזקים, כך צריך לעשות למי שטבחו בנשים, ילדים וזקנים. אני מגבה את נציבת שב"ס שמבינה את גודל השעה, ותפעל ביד קשה נגדם".
הכותרת
כאב של לוחמים: היחידות ביקשו קב"ן ביום הראשון למלחמה
25:36
2 צפייה בגלריה
איתמר בן גביר ורטי פרי בביקור במתקן כליאה בו מוחזקים מחבלי חמאס מכוח נוח'בה
איתמר בן גביר ורטי פרי בביקור במתקן כליאה בו מוחזקים מחבלי חמאס מכוח נוח'בה
איתמר בן גביר באגף מחבלי הנוחבה
(צילום: דוברות שב"ס)
הנציבה פרי מסרבת לפי שעה לבקשת ynet ו"ידיעות אחרונות" לסייר ולראות מקרוב את האגפים בבתי הכלא הביטחוניים ואת תנאי הכליאה של מחבלי הנוחבה. זאת בטענה כי "בזמן לחימה לא מאפשרים כניסת עיתונאים". בהתחשב בעובדה שעיתונאים מתלווים גם אל כוחות הביטחון בתוך רצועת עזה, מדובר בטענה מוזרה.
מאז תחילת המלחמה ב-7 באוקטובר, נקלטו 2,600 אסירים ביטחוניים במתקני הכליאה בישראל. מרביתם מאיו"ש וכמה מאות מהם מעזה, בהם גם מחבלי הנוחבה - יחידת העילית של חמאס. כעת מספרם הכולל של הביטחוניים המוחזקים בידי ישראל עומד על 7,254 אסירים.
2 צפייה בגלריה
משטרת ישראל קלטה מחבלי נוחבה מתחילת מלחמת חרבות ברזל
משטרת ישראל קלטה מחבלי נוחבה מתחילת מלחמת חרבות ברזל
מחבלי נוחבה בישראל
(צילום: דוברות שב"ס)
מאז שבת השחורה פועל שירות בתי הסוהר במתכונת חירום, מחשש לתרחישים שונים - כולל הפרות סדר, הצתות, תקיפת סוהרים ותקיפת בתי סוהר מבחוץ, בדגש על בתי הסוהר באזור הדרום, כלא עופר וגם בתי הסוהר בצפון הארץ. כלל האגפים הביטחוניים נמצאים במצב נעול - למעט שעת טיול אחת ביממה, הקפאת מוסד הדוברות, סגירת הקנטינה, הוצאת ציוד עודף מהתאים, הפסקת זרם החשמל לתאים והוצאת מכשירי חשמל, ביטול ערוצי הטלוויזיה ואיסוף טרנזיסטורים, ביטול ביקורי משפחות וביקורי עורכי דין.

"יש לנו זכות מוסרית להילחם על קיומנו"

מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יעקב שבתאי, נפגש אתמול (שלישי) במרכז המורשת של משטרת ישראל עם נציגי משטרות ועיתונאים זרים מארצות הברית, רוסיה, גרמניה, יוון, יפן, סין, אוסטרליה, נורבגיה, ספרד, רוסיה וקנדה, השוהים בישראל כעת. המפכ"ל סקר בפניהם את התגלגלות האירועים שהתרחשו מאז 7 באוקטובר, ועדכן אותם בהתפתחויות. צפו בדברים:

"העולם צריך לדעת שאלפי מחבלים נשלחו לכאן על ידי ארגון הטרור הרצחני חמאס-דעאש עם הוראות ברורות, עם מפות, שרטוטים, אמצעי לחימה מגוונים, מחומשים מכף רגל עד ראש – ובעיקר עם תוכנית השמדה", אמר שבתאי. "הם ביצעו פשעים נגד האנושות – אין דרך אחרת לתאר את זה. הם רצחו, אנסו, כרתו איברים, שרפו אנשים חיים, שרפו בתים, חטפו אזרחים, ירו בפצועים ווידאו הריגה. זו לא התנהגות של בני אנוש".
באשר לחקירה המתמשכת ציין המפכ"ל כי "משטרת ישראל מובילה את החקירה הלאומית המורכבת, שהופקדה בידי חוקרי להב 433. מאמצי החקירה כוללים את חקירת המחבלים, גביית עדויות של קורבנות, עדי ראייה, שורדים, איסוף ממצאים, צילומים ממצלמות שונות, שחזור פרסומים מרשתות חברתיות ומעשרות אלפי קובצי ויזואליה".
בנוסף אמר כי "מסע הרצח לא הבחין בין דם לדם. יהודים, ישראלים וגם אזרחים זרים מיותר מ-40 מדינות נרצחו ונחטפו. יותר מ-7,200 איש נפצעו פיזית ויש לנו לא מעט פצועים נפשית מהזוועות. מה שארע באותה שבת שחורה – יירשם בדפי ההיסטוריה של מדינת ישראל, של עם ישראל ושל העולם כולו".