צ'צ'ניה הודיעה כי היא אוסרת על השמעת מוזיקה "מהירה מדי, או איטית מדי", לטענתה כדי לחזק את התרבות המסורתית המקומית - ולא לאמץ "תרבויות של עמים אחרים".
לאחר פגישה עם הנשיא רמזן קדירוב הודיע שר התרבות הצ'צ'ני, מוסא דדייב: "מעתה כל יצירות המוזיקה, השירה והמחול חייבות להיות במקצב של 80 עד 116 פעימות לדקה (BPM)". לפי הוראתו של קדירוב, הרשויות צריכות לוודא שהמוזיקה תהיה מותאמת "למנטליות ולמקצב של צ'צ'ניה", במטרה "להביא לאזרחים, ולעתיד של ילדינו, את המורשת התרבותית של העם הצ'צ'ני".
2 צפייה בגלריה
טיילור סוויפט ו שליט צ'צ'ניה
טיילור סוויפט ו שליט צ'צ'ניה
קדירוב וכוכבת הפופ האמריקנית טיילור סוויפט. המוזיקה המערבית "מהירה מדי" לצ'צ'ניה
(צילום: AP, REUTERS/Mario Anzuoni)
משמעות האיסור היא ששירים קצביים רבים, מז'אנרים כמו מוזיקת פופ או מוזיקה אלקטרונית, "יוצאו מחוץ לחוק" מכיוון שהם מהירים מדי. בהודעה על ההנחיה החדשה טען שר התרבות דדייב כי "להשאיל תרבות מוזיקלית מעמים אחרים זה דבר בלתי קביל".
במסגרת ההנחיה האמנים המקומיים התבקשו "לשכתב" את השירים שלהם ולהתאים אותם להגבלה החדשה. הם צריכים לעשות זאת עד 1 ביוני - אחרת לא יוכלו להופיע עם אותם שירים.
2 צפייה בגלריה
קדירוב בפגישה עם פוטין
קדירוב בפגישה עם פוטין
קדירוב בפגישה עם פוטין
(צילום: רויטרס)
צ'צ'ניה הוא חבל ארץ מוסלמי ברובו השוכן בדרום רוסיה. השלטון הצ'צ'ני בהנהגת קדירוב – יד ימינו של ולדימיר פוטין שמכהן כנשיא צ'צ'ניה מאז 2007 – מנסה להיאבק בהשפעות מערביות, והאיסור שעליו הודיע שר התרבותית נחשב לחלק מהמאבק הזה.
קדירוב, נזכיר, ביסס בצ'צ'ניה משטר רודני שלפי ארגוני זכויות אדם כולל חטיפות, עינויים ורציחות של מתנגדיו, ודיכוי בוטה אכזרי של חירויות הפרט. בשנת 2017 זעזעו את העולם דיווחים שלפיהם אנשיו של הדיקטטור מרכזים הומואים במחנות ריכוז ואף הוציאו להורג כמה מהם. קדירוב עצמו הדף את הטענות בנימוק פשוט: "אין אצלנו הומואים, אלוהים ישמור".