2 צפייה בגלריה
הלו"ז שפרסם רה"מ לשעבר נפתלי בנט
הלו"ז שפרסם רה"מ לשעבר נפתלי בנט
בנט ודף מהיומן
(צילום: אלכס קולומויסקי)
נפתלי בנט פרסם אתמול (ראשון) את יומנו כראש ממשלה, שמתחיל ב-14 ביוני 2021 - יום אחרי השבעתו - ומסתיים כשנה לאחר מכן, ב-30 ביוני 2022, יומו האחרון בתפקיד. היומן כולל 395 עמודים שבהם, בין היתר, לא מעט חלקים מושחרים - שעל חלקם נכתב ב.מ (ביטחון מידע). עם זאת, לצד חלקים מושחרים אחרים נכתב "פוליטי", "אישי" ו"תקשורת". קיצור אחר שניתן לראות ביומן הוא ש.ט - שיחת טלפון.
לקריאת היומן המלא לחצו כאן. זיהיתם משהו חריג? כתבו לנו במייל האדום
2 צפייה בגלריה
לוח הזמנים של בנט ביום פירוק הקואליציה
לוח הזמנים של בנט ביום פירוק הקואליציה
השעות שלפני פירוק הקואליציה
(מתוך הטלגרם של נפתלי בנט)
מהיומן של בנט ניתן ללמוד בין השאר הן על התיווך בין נשיאי רוסיה ואוקראינה והן על התיווך בין חברי הקואליציה השונים דאז, על רקע המשברים התכופים שפקדו את הממשלה. דבר בולט נוסף הוא ההתמודדות עם משבר האומיקרון, ותשומת הלב הרבה שהקדיש בנט למאבק במגפה.
לצד שיחות עם מנהיגים, פגישות עם ראש המוסד, הרמטכ"ל ובעלי תפקידים אחרים, ניתן לראות גם לא מעט פגישות עם פוליטיקאים - והכנות לנאומים ודיונים בכנסת. גם האיפור של ראש הממשלה נכנס ללוח הזמנים המוקפד, וכך גם פגישות - אולי מפתיעות - עם חבר הכנסת דאז מהליכוד יובל שטייניץ, מקורבו של נתניהו והשר בהווה רון דרמר, ישיבות עם עמיחי שיקלי ועוד. מי ש"מככבים" ביומן הם אנשי אמונו של בנט אז, מתן סידי, שמרית מאיר ושלום שלמה.
בין היתר ניתן ללמוד מהיומן על היקף הדרמה הפוליטית ב-6 באפריל 2022, אז פרשה עידית סילמן במפתיע מהקואליציה. לוח הזמנים באותו יום שמור כולו לשיחות ומפגשים עם אישים פוליטיים, בניגוד ליום קודם - שהיה עמוס בעניינים מדיניים וביטחוניים. בבוקר ה-6 באפריל נועד בנט עם גדעון סער, ובהמשך גם עם זאב אלקין וניר אורבך. בצהריים פגש את ניצן הורוביץ ואיילת שקד, בהמשך שיחת טלפון עם מרב מיכאלי ואז עם מנסור עבאס - ואז פגישה עם שירלי פינטו ומתן כהנא, שיחה עם בני גנץ ופגישה עם אביר קארה.
ב-20 ביוני 2022, סמוך לשעה 18:43, הודיע בנט על פיזור הכנסת והליכה לבחירות. זמן קצר קודם לכן נרשמה פגישת עבודה בינו לבין לפיד בכנסת, ובשעה 18:00 כבר נפגשו כל ראשי הקואליציה יחד ב"פורום ראשי מפלגות". זמן קצר לאחר מכן, כאמור, הודיע בנט כי הכנסת תפוזר, הרוטציה תקוים ולפיד יהיה ראש הממשלה.
ביומו האחרון של בנט בתפקיד, ב-30 ביוני 2022, אז החליף אותו יאיר לפיד בתפקיד ראש הממשלה, ישנו חלק מושחר ולידו הכיתוב - לו"ז לפיד.
פורסם לראשונה: 23:53, 29.01.23