בגיל 90 נפרד דודל'ה דר מה"פרלמנט" הקיבוצי הוותיק בעין חרוד איחוד והחליף אותו בקווי הייצור של החטיבה הביטחונית במפעל המתכת "פלבם". מדי יום הוא מגיע לשם עם קבוצת גמלאים כדי לסייע למפעל הקיבוצי לעמוד בהזמנת ענק ביטחונית לחו"ל.
"פלבם" הוקם ב-1952 בקיבוץ עין חרוד איחוד ומועסקים בו כ-120 עובדים. "אנחנו מפתחים ומייצרים חלקים לכיפת ברזל, שרביט קסמים ולמערכות הגנה לספינות", סיפר גל שוורץ (50), מנהל החטיבה העסקית במפעל.
2 צפייה בגלריה
הגמלאים שחזרו לעבודה במפעל פלבם
הגמלאים שחזרו לעבודה במפעל פלבם
"העבודה היא הנאה". הגמלאים שחזרו לעבודה במפעל "פלבם"
(צילום: שרון צור)
2 צפייה בגלריה
עובד נור ראש המועצה האזורית גלבוע
עובד נור ראש המועצה האזורית גלבוע
"100 שנות התיישבות של מסירות נפש וחלוציות". עובד נור
(צילום: מועצה אזורית גלבוע)
"לפני כשנה קיבלנו הזמנה ביטחונית גדולה", הסביר שאול בן-אור (67), מנכ"ל "פלבם". "היינו זקוקים ליותר מעשרה עובדים לקו הזה. חיפשנו עובדים חרוצים ובעלי מוסר עבודה גבוה, ואז פתאום צץ הרעיון לקלוט את גמלאי הקיבוץ. התחלנו עם ארבעה, והיום יש כבר יותר מעשרה – כולם מעל לגיל 80, חלקם בני 90. הם עובדים חמישה ימים בשבוע, מייצרים תפוקות מעולות לא פחות מאנשים צעירים. הם עובדים בהתנדבות מלאה, כל שכרם עובר לחשבון השיתופי של הקיבוץ".
עם חבורת העובדים המובחרת נמנים בין השאר ד"ר משה פרנק (87) שהיה רופא השיניים של הקיבוץ מאז 1968; דודו פלד (89) שכל חייו היה המסגר של הקיבוץ; דוד דר (דודל'ה) בן ה-90 שהוא בוגר המחזור הראשון של הקומנדו הימי, ואמי גרדי (81) שסיפרה: "לא החסרתי ולו יום אחד מהעבודה הזו. זה גם מפגש נעים עם החברים, ואני מרגישה שאני תורמת למאמץ הלאומי".
"העבודה היא הנאה", הוסיף דודל'ה. "כל זמן שייתנו לי לעבוד - אני אשמח להמשיך".
ראש המועצה האזורית גלבוע, עובד נור, אמר: "100 שנות התיישבות של מסירות נפש וחלוציות, שלא נס ליחה! ותיקי גלבוע ממשיכים לעורר גאווה עצומה ולתרום ככול יכולתם לפיתוח קהילת הגלבוע".