2 צפייה בגלריה
משטרה
משטרה
ארכיון
(צילום: shutterstock)
נהג אוטובוס כבן 60 נפצע הבוקר (יום חמישי) באורח קשה בקטטה עם כמה נערים. צוות מד"א פינה אותו במסוק לבית החולים רמב"ם בחיפה, והנערים - שהיו במסיק זיתים במושב בני יהודה ברמת הגולן - עוכבו לחקירה.
2 צפייה בגלריה
נהג אוטובוס נפצע קשה בקטטה עם נערים ברמת הגולן
נהג אוטובוס נפצע קשה בקטטה עם נערים ברמת הגולן
הרכב של הנערים
הקטטה התרחשה מעט לפני השעה 11:00 במהלך מסיק זיתים בבני יהודה. מחקירה ראשונית של המשטרה עולה כי בין הנערים שהגיעו מצפת לנהג האוטובוס התפתחו ויכוח וקטטה, על רקע שעדיין לא ידוע. אחד הכיוונים שנבדקים הוא כי הוויכוח פרץ על רקע חניה. בשלב מסוים הנהג התקדם לכיוון האוטובוס, ואז דחפו אותו הנערים. הוא נפל לרצפה ונפגע בראשו.
בתחילה לא הבין הנהג שמצבו קשה, ורק כאשר הגיעו אנשי הצוות הרפואי למקום התבררה חומרת הפגיעה.
חובש רפואת חירום במד"א ניר תגר סיפר: "היינו בתחנת מד"א כאשר אזרחים קראו לנו החוצה להעניק טיפול רפואי לגבר פצוע ששכב מעורפל הכרה ועם חבלת ראש קשה לאחר אירוע אלימות. מיד הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים בשטח שכלל חבישות ועצירת דימומים. פינינו אותו לחבירה עם מסוק מד"א שפינה אותו לבית החולים רמב"ם בחיפה, במצב יציב".
במשטרה אמרו כי הנערים עוכבו לחקירה וטענו שחשבו שהנהג ניגש לאוטובוס להביא סכין. החקירה נמשכת.
ארגון נהגי האוטובוסים בישראל מבית ההסתדרות הלאומית מסר בתגובה: "רק הכרה בנהגי האוטובוסים כעובדי ציבור תוכל לשמור על חייהם ועל חיי הנוסעים ותגרום לכך שתוקפי נהגים ישבו מאחורי סורג ובריח. על רשויות החוק לפעול בהתאם. חייבים לעצור לאלתר את כדור השלג הזה בו תוקפים נהגים השכם והערב. יש לעצור את טרור האוטובוסים נגד הנהגים. היום בו נהג ירצח על הכביש קרוב מתמיד".
נהג האוטובוס שנפצע הוא עובד המועצה אזורית גולן. מהמועצה נמסר: "אנו סומכים ידינו על המשטרה בתחקיר. במקביל, צוות המועצה והיישוב מטפלים בהשלכות האירוע ביישוב".