גרמן רוז'קוב סימיונוב, תושב קייב ואביו של סגן גרמן רוז'קוב ז"ל שנפל בהיתקלות עם מחבלי חיזבאללה במרץ 2002, נמצא כעת בעיר קישינב לאחר שנמלט מבירת אוקראינה וצפוי לעשות את דרכו לישראל בימים הקרובים.
"הרע ביותר מאחורינו, מכאן הכל יהיה בסדר", אמר גרמן האב. "אין לי מילים להודות לכם, אתם מלאכים. איבדתי בן ועכשיו איבדתי בית. קשה מאוד להכיל את הכל". רוז'קוב סימיונוב פגש בגבול אוקראינה-מולדובה את ראש מועצת שומרון יוסי דגן שמסייע לו מול נציגי הסוכנות. בין היתר שוחחו השניים עם ממלא מקום ראש הסוכנות היהודית יעקוב חגואל.
דגן הכיר באופן אישי את גרמן הבן ז"ל שזכה לציון לשבח על פעילותו. "הוא היה גיבור ישראל", אמר, "מ"מ בקו בשבי שומרון במקום שבו אני גר. היינו משוחחים לא מעט פעמים, ואחד מהחיילים שלו הוא גיסי". דגן הבטיח לאב השכול: "אתם לא לבד. עם ישראל חייב לך חוב שלא ניתן להשיב. הבן שלך היה גיבור, נלחם למען מדינת ישראל, נלחם בשומרון, אתם לעולם לא תהיו לבד. אנחנו נדאג לכל מחסורך ונעזור לך להגיע לישראל".
1 צפייה בגלריה
סגן גרמן רוז'קוב ז"ל
סגן גרמן רוז'קוב ז"ל
הבן שנפל בקרב, והאב שעולה ארצה במהלך המלחמה
(צילום: מועצת שומרון, אתר יזכור )
יעקב חגואל, יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית ויו"ר בפועל של הסוכנות היהודית, ביקש לשלוח חיבוק גדול מירושלים בשם כל העם היהודי: "הסוכנות היהודית מובילה את אחד ממבצעי העלייה הגדולים של השנים האחרונות ומבצעת פעולות הירואיות למען חילוץ היהודים מאזורי הלחימה. למדינת ישראל יש חובה מוסרית כלפיה בניה שנפלו בקרב. החובה הזאת היא זכות ענקית שכולנו בסוכנות היהודית נפעל לממשה".
בשנת 2017 יצרה לודמילה, אמו של גרמן ז"ל, תקדים במדינת ישראל כאשר ביקשה לשאוב זרע מגופת בנה כדי שתהיה לו המשכיות. 15 שנים לאחר מותו נולדה בתו של גרמן גל ורוניקה, והיא מתגוררת עם סבתה בקריית שמונה. גרמן האב אמר כי הוא מקווה לפגוש לראשונה את נכדתו בישראל.
ראש המועצה האזורית שומרון דגן יצא ביום ביום חמישי בשעות הלילה יחד עם משלחת מהשומרון לגבול אוקראינה-רומניה, ככדי לקרוא לפליטים יהודים מאוקראינה לעלות לשומרון. המשלחת כוללת את מנכ"ל המועצה אמיתי רויטמן, יועץ ראש המועצה הממונה בין השאר על קליטת העלייה בשומרון רפי אביטל, מנכ"לית חוות יאיר סיגל כהן ותושבים נוספים דוברי רוסית מהשומרון.