כלי תקשורת בסוריה דיווחו אחר הצהריים (יום א') על "תקיפה ישראלית" בנמל התעופה הבינלאומי בדמשק. המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם, ארגון אופוזיציה שפועל מלונדון, דיווח כי הדי פיצוצים נשמעו גם בשדה התעופה הצבאי "אל-מזה" שבמערב הבירה. הארגון ציין כי יעדי התקיפה שייכים למיליציות איראניות.
לפי הדיווחים, התקיפה כוונה למסלולי ההמראה של נמל התעופה, ש"יצא מכלל שימוש". בעקבות התקיפה, כל הטיסות המתוכננות להגיע לדמשק הופנו לנמלי התעופה בלטקיה ובחלב.
1 צפייה בגלריה
שדה התעופה בדמשק הותקף
שדה התעופה בדמשק הותקף
עשן בדמשק אחרי התקיפה שיוחסה לישראל
רק אתמול חזר שדה התעופה בדמשק לשימוש אחרי שהושבת באמצע החודש שעבר בעקבות תקיפה קודמת שיוחסה לישראל. באתר החדשות "קול הבירה" המזוהה עם האופוזיציה הסורית דווח אתמול כי הנמל עדיין מושבת ויחזור לפעילות רק בתחילת דצמבר, אך הארגון הסורי לזכויות אדם עדכן שהוא חזר לפעול אתמול, אחרי יותר מחודש של השבתה.
גם בשבוע שעבר דווח בסוריה על תקיפה בבירה דמשק, שיוחסה לישראל. תחנת הרדיו הסורית "שאם אף-אם" דיווחה ביום רביעי על הדי פיצוצים, ונמסר כי "ההגנה האווירית מנסה להתמודד עם התקיפה". גורם במשרד ההגנה הסורי אמר כי "ישראל תקפה באמצעות שני טילים כמה נקודות באזור דמשק. כוחות ההגנה האווירית הגיבו לתוקפנות והפילו את אחד הטילים".