ראשי הרשויות בגליל המערבי הודיעו כי הם יוצאים למאבק בעקבות כוונתה של שרת התחבורה מרב מיכאלי לדחות את סלילת כביש 6 לצפון, שאמור היה להגיע עד צומת כברי וליישוב שלומי. השרה הצהירה על כך כמה פעמים בתקופה האחרונה, והבהירה כי התקציב יימצא אך לא הגדירה מועד. הכספים יושקעו בתחבורה ציבורית, במיוחד ברכבת הקלה המוקמת בין חיפה לנצרת.
את המאבק מובילים ראשי הרשויות בעכו, נהריה, שלומי, בית ג'אן, כפר ורדים ומטה אשר. הם נפגשו עם מנכ"לית אשכול גליל מערבי בלשכתו של ראש העיר עכו, שמעון לנקרי, שהוא יו"ר האשכול. בכנס "הגליל במרכז" שנערך בעכו בחודש שעבר, הצהירה השרה מיכאלי על שינוי סדר העדיפויות של משרדה שמשמעותו דחייה של תוכנית כביש שש לצפון, לתקופה לא מוגדרת. גם בכנס הנהגת הקיבוצים בתנועה הקיבוצית שנערך בשבוע שעבר בגליל העליון, אמרה כי יש עדיפות לתחב"צ על פני הכביש. "הרכבת לקריית שמונה תוקם בתוך עשור", אמרה. "תחבורה ציבורית תקבל עדיפות על פני התשתיות לרכב פרטי, אך יימצא הכסף להארכת כביש 6 צפונה".
2 צפייה בגלריה
ראשי רשויות בצפון בפגישתם אודות המאבק להארכת כביש 6 לצפון
ראשי רשויות בצפון בפגישתם אודות המאבק להארכת כביש 6 לצפון
ראשי הרשויות שייאבקו בהחלטה של השרה מיכאלי
(צילום: אשכול גליל מערבי)
עם זאת, לדברי ראשי הרשויות, התוכנית שכבר אושרה ותוקצבה, נעלמה במחי יד מתקציב 21-22. "ההחלטה על ביטול הארכת כביש שש עד שלומי, דרך צומת כברי, היא הרת אסון ומהווה טעות חמורה, המעידה על חוסר הבנה של צרכיהם הדחופים ביותר של תושבי הצפון", אמרו.
בפגישה הוחלט על יציאה למאבק ציבורי חריף ורחב היקף תוך שיתוף פעולה של כל ראשי הרשויות בצפון, האשכולות האזוריים ושדולת הגליל בכנסת, אותו יוביל ראש העיר נהריה, רונן מרלי: "מדובר על החלטה עם השלכות קשות מאוד על תושבי הגליל המערבי והצפון כולו", אמר מרלי. "הכביש הוא פרויקט לאומי שנועד לחבר את הגליל והנגב למרכז. כביש 6 הוא לא רק עורק תחבורה. הוא עורק חיים שיש לו השלכות על כל תחומי החיים בצפון - תעשייה, תעסוקה, בריאות. רק עם גליל חזק, ישראל חזקה", הוסיף.