שורת פיגועי הטרור של השבוע האחרון הובילה אזרחים ערבים לפרסם קריאות רבות ברשתות החברתיות, ובעיקר בטיקטוק, שבהן הביעו תמיכה בפיגועים.
4 צפייה בגלריה
פוסטים ברשתות החברתיות התומכים בטרור
פוסטים ברשתות החברתיות התומכים בטרור
כיתוב בטיקטוק: "חשבו שהכיבוש יגרום לפלסטינים לשכוח את זהותם משנת 1948, תמונות חגיגיות באו"ם אל-פחם לאחר ביצוע הפיגוע בחדרה"
בטיקטוק, שכובשת צעירים רבים בין היתר בגלל החוסר בצנזורה, ניתן לראות עשרות סרטונים שמביעים תמיכה במחבלים ובמעשיהם. "הבאתם לנו כבוד", "האריות מאום אל פחם", ו"שאלוהים יביא לנו עוד מקרים כאלה" הן רק חלק מהתגובות שהועלו לרשת בתגובה לפיגועים בבאר שבע ובחדרה.
בעוד סרטון שעלה לרשת בימים האחרונים, עוד לפני הפיגוע בבני ברק, נרשמה תמיכה במחבלים. המפרסם כתב: "זכרונם לברכה גיבורי פיגוע חדרה, אני מבקש מכם שתאחלו לשהידים רחמים ותפיצו את הסרטון". בסרטון אחר הוצגו חגיגות בעיר אום אל פחם לאחר הפיגוע בחדרה, ומי שהעלה את הסרטון כתב: "היה מי שחשב שהכיבוש הישראלי יגרום לפלסטינים לשכוח את זהותם משנת 1948, אך הנה לכם תמונות חגיגיות באום אל פחם אחרי הפיגוע".
4 צפייה בגלריה
פוסטים ברשתות החברתיות התומכים בטרור
פוסטים ברשתות החברתיות התומכים בטרור
תגובות בעד הפיגוע: "מברוק ובקרוב אצל כל הבוגדים", " אני מאחל לעצמי למות כשהיד ולא ככלב שמירה"
4 צפייה בגלריה
הפיגוע בחדרה והפיגוע בבאר שבע
הפיגוע בחדרה והפיגוע בבאר שבע
הפיגוע בחדרה והפיגוע בבאר שבע
4 צפייה בגלריה
איימן עודה מנסור עבאס
איימן עודה מנסור עבאס
עבאס ועודה. שניהם זכו למתקפה בעקבות הגינוי
(צילום: AFP, מוטי קמחי)
מגמה נוספת שניתן לראות היא הוקעה של חברי כנסת ערבים מהחברה הערבית. למשל, אחרי שיו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה ויו"ר רע"מ מנסור עבאס גינו את הפיגוע בחדרה, צעיר מעזה הפיץ סרטון, שבו כתב: "אנחנו מברכים על כל הפיגועים, ואתה איימן עודה אל תתערב, תישאר בכנסת". על מנסור עבאס צעיר אחר כתב: "עדיף שתשתוק ולא תדבר". שניהם קיבלו חיזוקים רבים מערבים ישראלים.
בן אברהמי, חוקר רשתות חברתיות ועמית מחקר במכון ירושלים למחקרי מדיניות, אמר כי "אני לא רואה שכרגע אפשר להגיד שיש אהדה שהתעוררה כלפי דאעש, אבל בהחלט שני הפיגועים האחרונים עלולים לבשר התחלה של התעוררות מחודשת בחברה הערבית בישראל, כולל במזרח ירושלים ובגדה". אברהמי מחדד שדאעש מציע רעיון של הקמת חליפות איסלאמית וחזרה לימי הנביא מוחמד, ואומר כי "העניין פה הוא המעבר מאידאולוגיה ל'סלפייה ג'יהאדייה', שזה אומר לקחת את הרעיון ולפעול באופן אקטיבי ואלים כדי לממש אותו".