בצעד חריג אישר אתמול (שישי) בית משפט השלום בתל אביב לבתה של יעל בן אברהם שנרצחה בהרצליה ביום שלישי האחרון לצאת להלווייתה, אף שהיא חשודה במעורבות ברציחתה. יציאתה של הבת התאפשרה בליווי נציגי שב"ס, ונאסר עליה ליצור קשר בנושא הרצח עם הבאים להלוויה.
1 צפייה בגלריה
יעל בן אברהם
יעל בן אברהם
יעל בן אברהם והזירה בהרצליה
(צילום: יריב כץ)
במקביל, אחותה של הבת החשודה, יעל וילקר, פרסמה הבוקר פוסט שבו התייחסה לראשונה לאירוע. "הכאב הוא עמוק, מה קרה בבוקר ההוא הנורא מכל?", תהתה הבת. "אני נושאת כאב שלא חולף, אני נקרעת מבפנים. היית אמא וסבתא הכי טובה בעולם, ואבא היה סבא והאבא הכי טוב. בגלל המעשה הנורא והטרגדיה הנוראית אבא כבר קיבל את העונש שלו. אין לי אמא ולא אבא".
הבת הוסיפה: "אמא שלי, אני צועקת את נשמתי. ראית שהתמוטטתי ביום שדיווחו לי שנרצחת? צעקתי לך שתבואי תהיי איתי בבית החולים. אמא, כשהגעתי לזהות אותך באבו כביר בכיתי עלייך, נישקתי אותך, חיבקתי אותך. הייית יפה כמו תמיד. ביקשתי לראות כל דקירה ודקירה, לא האמנתי לא האמנתי שזה קרה במשפחה הטובה שלי. נתתם לי הכל בחיים, דאגתם לנכדים. אני יודעת שהנשמה שלך לא שקטה עד שהצדק ייצא. הנכד שואל עלייך ויודע, ראה בטלוויזיה, אמר שהוא אוהב את סבתא וסבא. אל תכעסי עליי שראיתי את אבא בבית משפט. אבא הרוס, לא מדבר, חיוור, רואה אותי ובוכה".
לדברי הבת, מאחורי האירוע עומדים "אנשים רעים שרצו להפריד". "אני כועסת, מאוכזבת ומרוסקת. ישבתי בבית המשפט לראות את הדיונים, ראיתי אישה שראיתי אותה רק פעם אחת בחיים עם אחותי שעצורה. אמא, היא הביאה את כל העיתונאים מסביבה והתחילה להגיד שמות ופרסמה תמונות שלך של היום הולדת, ניסתה לצלם את אבא בדיון ועצרו אותה הוציאו אותה החוצה. היא ובעלה תקפו אותי ואת בעלי ומשפחתי. כמה אויבים. איך ממשיכים בחיים אמא שלי?".

החלטת בית המשפט לאשר לבת החשודה לצאת להלוויה התקבלה חרף התנגדות המשטרה, שטענה כי התחזק החשד למעורבות הבת ברצח. השופטת אביטל אמסלם גלבוע קבעה כי בשלב זה המשטרה לא מייחסת לבת את הרצח עצמו, אלא מעורבות. לדברי השופטת, "החשודה היא בתה של המנוחה ויש אינטרס ורצון להיפרד מהאם". הבת והאב חשודים ברצח האם, בשיבוש הליכי חקירה ובקשירת קשר לפשע. סנגורה של הבת, עו"ד ניר דוד, טען בדיון כי "אין ראיה שהבת היא שדקרה את אמא". מחר צפויה המשטרה לבקש שוב את הארכת מעצרה של הבת החשודה.
עו"ד ניר דוד, שמייצג את הבת החשודהעו"ד ניר דוד, שמייצג את הבת החשודה
הבת הגדולה של בני הזוג, שהתייחסה הבוקר לראשונה לאירוע, הגיעה לדיון בהארכת המעצר של אחותה ושל אביה ביום רביעי האחרון ולא הפסיקה לבכות. בסוף הדיון הסבו את תשומת ליבו של האב כי הבת אומרת לו שלום, וכשהבחין בה אמר לה בבכי "למה באת, למה באת?". הבת השיבה כשהיא ממררת בבכי: "אבא אני אוהבת אותך".
יעל בן אברהם נדקרה למוות בביתה ביום שלישי האחרון, ושכן שראה אותה מתבוססת בדמה בכניסה לבית הזעיק את כוחות ההצלה. היא ויעקב היו בהליכי גירושים, גרו בבניין במשך שנתיים, ולא היו מוכרים לרווחה או למשטרה - למעט ויכוח שהיה ביניהם בעבר. במהלך אותו ויכוח, שאירע לפני כמה חודשים, הגיעה ניידת למקום - אך בסופו של דבר לא נפתח תיק במשטרה מכיוון שלא הוגשה כל תלונה. בעבר הרחוק היה בין בני הזוג סכסוך על רכוש.