בתל אביב מחכים לו עשרות שנים, ואולי בסופו של דבר הוא יגיע גם לירושלים? מנכ"ל מינהל התכנון, רפי אלמליח, יודיע היום (שני) במסגרת כנס מקצועי בנושא תוכניות העתיד ומנופי הצמיחה של ירושלים של מרכז הנדל"ן, כי החלה בחינה של הקמת מטרו בירושלים.
1 צפייה בגלריה
הרכבת הקלה נוסעת ברחובות ירושלים
הרכבת הקלה נוסעת ברחובות ירושלים
הרכבת הקלה בירושלים
(צילום: אוהד צויגנברג)
אלמליח אמר ל-ynet כי "נושא התשתיות, בדגש על תחבורה, מחייב התאמה לקצב גידול האוכלוסייה בעיר, שצפויה להיות יותר ממיליון תושבים. על פי נתוני מינהל התכנון קווי הרכבת הקלה הקיימים והמתוכננים בבירה צפויים לענות על הביקושים עד שנת 2030, ולכן נדרש מענה תחבורתי משלים כמו המטרו".
לדבריו, "במינהל התכנון מבינים שכבר היום ירושלים נמצאת בתפוסה מלאה מבחינת המענה התחבורתי, משמע שכל אמצעי התחבורה בעיר ימצו את עצמם ועל כן התחילו במינהל התכנון יחד עם משרד התחבורה, צוות אב לתחבורה ומשרד האוצר לבחון חלופות של הקמת מטרו בירושלים".
אחת החלופות שנבחנות היא לחבר את יישובי הלוויין של ירושלים (פסגת זאב, מבשרת ציון ובית שמש) עם הבירה באמצעות המטרו.
בינתיים פרויקט המטרו בגוש דן מתעכב. לפני כחודש העריכו ב"כנס המטרו" של נת"ע כי צפי פתיחת כל שלושת קווי המטרו של ישראל הוא עשור מאוחר מהתכנון, בשנת 2037. מנכ"ל נת"ע חיים גליק העריך כי עלות הפרויקט נאמדת על 19 מיליארד שקלים, סכום גבוה יותר מההערכות הראשוניות שניתנו, והתקציב שעלה במהלך השנים.