דובר צה"ל בערבית סא"ל אביחי אדרעי פרסם הערב (שני) כי במהלך פעילות צה״ל באזור חאן יונס נמצא ספר פסוקי ההלכה של מועצת השורא, שהופץ למחבלי חמאס לפני המתקפה ב-7 באוקטובר. בספר מתואר כי אין הבדל בין גברים, נשים, זקנים ונערים - ושאת כולם מותר להרוג ולחטוף.
2 צפייה בגלריה
ספר פסוקי ההלכה של מועצת השורא של חמאס: אין הבדל בין גברים, נשים, זקנים, ונערים- את כולם אפשר לתקוף
ספר פסוקי ההלכה של מועצת השורא של חמאס: אין הבדל בין גברים, נשים, זקנים, ונערים- את כולם אפשר לתקוף
ספר פסוקי ההלכה של מועצת השורא של חמאס
ספר פסוקי ההלכה שנמצא הוא של מועצת השורא כאמור, המוסד שתפקידו לייעץ לחמאס בענייני דת, בחתימתו של אחמד בחר, יו"ר המועצה שסוכל. הספר הופץ למחבלי הארגון, והוא מאגד בתוכו מאמרים, פסוקי הלכה והנחיות למחבלים כיצד עליהם לפעול ולהתייחס לאויב, לחטופים ומתי מותר להם להרוג.
בספר נכתב כי "החברה הציונית היא חברה חמושה שבאה לקחת בכוח את אדמת פלסטין, לטמא את המקומות הקדושים ולשפוך דם. רובם מגויסים ומגויסות לשירות צבאי חובה, ולכן - כל אחד מהכובשים היהודים לוחמים חוץ מנערים ומלוקים נפשית שפטורים משירות".
בספר הודגש כי "אין שום הבדל בין גברים לנשים, זקנים וצעירים. לכן מותר לפגוע בהם בפעולות הרג, ולקחת בשבי את כולם כאסירי מלחמה. כל זאת, אם מצליחים לחטוף אותם כשהם עדיין בחיים".
2 צפייה בגלריה
אביחי אדרעי
אביחי אדרעי
דובר צה"ל בערבית סא"ל אביחי אדרעי. "סותר באופן חד-משמעי את הנרטיב של חמאס"
(צילום: דובר צה"ל)
דובר צה"ל בערבית פרסם את פסוקי ההלכה בתגובה לכך שלפני כמה שבועות חמאס פרסם באנגלית ובערבית חוברת בת 16 עמודים ובה טענות המצדיקות את מעשי ארגון הטרור נגד ישראל במתקפה שביצע ב-7 באוקטובר. באותו מסמך חמאס ציין כי לא הייתה כוונה לפגוע באזרחים חפים מפשע, ושהארגון לא פוגע בשבויים. כמו כן, צוין כי למחבלים שהשתתפו במתקפה לא היה היתר להרוג בלתי מעורבים בעת הפלישה.
בין השאר חמאס טען כי "מבצע מבול אל אקצא היה צעד הכרחי ותגובה טבעית להתעמת עם התוכניות הישראליות הנרקמות שמטרתן חיסול הסוגיה הפלסטינית, שליטה בארץ והייהוד שלה, ופתרון הריבונות על מסגד אל אקצא והמקומות הקדושים". על פגיעה באזרחים ישראלים כתב חמאס: "הימנעות מפגיעה באזרחים, בעיקר נשים, ילדים וזקנים, היא חובה דתית ומוסרית שעליה גדלים בני חמאס".
"זה שנים, חמאס טוען בפני התקשורת הבינלאומית כי הוא פועל בכפוף לאמונה ולדת האיסלאם, וכי פעולת הארגון אינה נובעת משנאת יהודים", מסר דובר צה"ל בערבית. "הכתוב בספרים שנמצאו סותר באופן חד-משמעי את הנרטיב של חמאס".